اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حمل و نقل ریلی ۷ برابر کمتر از حمل و نقل جاده‌ای سوخت مصرف می‌کند/ حکم قطعی حادثه قطار تبریز - مشهد صادر نشده است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حادثه قطار تبریز به مشهد یک حادثه تلخی بود و داغ آن فراموش نشدنی است، در مرجع قضایی به این پرونده رسیدگی می‌شود و هنوز حکم قطعی صادر نشده و ما منتظر رای دادگاه هستیم.

 حمل و نقل ریلی ۷ برابر کمتر از حمل و نقل جاده‌ای سوخت مصرف می‌کند/ حکم قطعی حادثه قطار تبریز - مشهد صادر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید رسولی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مفتخر است با قدمت بیش از ۱۰۰ سال به درستی فعالیت کند و تبریز نیز جزو اولین‌ها در حوزه راه‌آهن است به طوریکه راه‌آهن تبریز طولانی‌ترین خط را در مناطق ۲۲ گانه داشته و خط برقی دارد. 

وی افزود:این راه‌آهن حدود ۵۰ ایستگاه در محدوده تحت پوشش آذربایجان‌ دارد و شیب و فراز این منطقه بیشترین شیب و فراز منطقه را داراست. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آنچه در مورد آذربایجان گفته می‌شود به حق شایسته است و باید به افتخارات آن افزوده شود. 

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری را در اولویت‌کاری خود در سال‌جاری قرار داده‌ایم، گفت: رسیدن به حمل ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی در حمل مسافر جزو اولویت‌های ما بوده و جهت‌گیری‌ها بر اساس توسعه ناوگان و خطوط ریلی و تجهیز شبکه راه‌آهنی باشیم. 

رسولی ادامه داد: در بهره‌وری باید از داشته‌ها بهره‌مند شد، از این‌رو از حداکثر ظرفیت شبکه استفاده کرده و سهم بیشتری از جابه‌جایی بار را بر عهده خواهیم گرفت. 

وی در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای گفت: تنها قطار دانشگاهی در آذربایجان شکل گرفته که روزانه ۳ هزار دانشجو را حمل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل حومه‌ای به خط ریلی سهم زیادی اختصاص داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه راه‌آهن در تمام جهان مورد اهمیت است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را در یک کلمه می‌توان در راه‌آهن معنی کرد و عکس یک قطار تصویر آن است. 

رسولی افزود: حمل و نقل ریلی به ازای هر حمل و نقل جاده‌ای، هفت برابر کمتر سوخت مصرف می‌کند. 

وی با اشاره به تلفات جاده‌ای و تصادفات یادآور شد: در مقایسه تلفات جاده‌ای با شهدای دفاع مقدس می‌توان به این نتیجه رسید که جنگ در جاده‌ها به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس با تلفات بیشتر وجود دارد. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا ناشی از خودروها را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: توسعه راه‌آهن سرلوحه مسوولان و در راس آنها مقام معظم رهبری قرار گرفته است و تاکید به کریدور ترانزیتی و اتصال به شبکه ریلی دارند. 

وی ادامه داد: امسال با ایجاد شبکه‌های فرعی آنها را به شبکه ریلی وصل کرده تا به تبع آن مزایای خطوط ریلی در کشور ایجاد شود و صرفه‌جویی در وقت انجام گیرد. 

رسولی به دو خبر خوش ماه گذشته در راه‌آهن اشاره کرد و اضافه کرد: در سفر رئیس راه‌آهن ترکیه به ایران توافق به راه‌اندازی مجدد تهران_ آنکارا صورت گرفت. 

وی ادامه داد: در هفتادمین اجلاس شورای سی آی اس که اخیراً برگزار شد،  عضویت راه‌آهن جمهوری اسلامی از عضو ناظر به پیوسته ایجاد شد که با اکثریت مطلق آرا به عضو وابسته این شورا درآمدیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حادثه قطار تبریز به مشهد یک حادثه تلخی بود که داغ آن فراموش نشدنی است. در مرجع قضایی به این پرونده رسیدگی می‌شود و هنوز حکم قطعی صادر نشده و ما منتظر رای دادگاه هستیم. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول