اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و بلاروس چشم‌انداز همکاری‌های نظامی را بررسی کردند

هیأت بلاروس با معاون اول وزیر دفاع و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ازبکستان دیدار و چشم‌انداز همکاری‌های نظامی را بررسی کردند.

ازبکستان و بلاروس چشم‌انداز همکاری‌های نظامی را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هیأت بلاروس به سرپرستی سرتیپ «آلگ بلاکنیف» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول وزیر دفاع این کشور در محل ساختمان وزارت دفاع ازبکستان با سرتیپ «پاول ایرگاشیف» معاون اول وزیر دفاع  و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح این کشور دیدار و چشم انداز همکاری‌های نظامی را بررسی کرد.

در این دیدار طرفین چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های ازبکستان و بلاروس در زمینه نظامی را بررسی و درباره تحکیم روابط در این حوزه تبادل نظر کردند.

ایرگاشیف در این دیدار تاکید کرد: 2 کشور را مشترکات تاریخی، دوستی، حسن همجواری و احترام به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: سفر رسمی رئیس جمهور بلاروس به ازبکستان در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی به عنوان مرحله جدید تاریخی در گسترش بیش از پیش همکاری‌های 2 کشور بود.

ایرگاشیف همچنین آمادگی وزارت دفاع ازبکستان را برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با بلاروس از جمله در زمینه نظامی و فنی اعلام کرد.

بلاکنیف نیز در این دیدار گفت: ازبکستان دوست ما است و والدین من در «تاشکند» زندگی کردند، برادر من اینجا متولد شده و این سفر ناگهانی نیست، این نتیجه روابط دوستانه ماست، این تصمیمات وزرای دفاع کشورهای ما برای تحکیم روابط متقابل بین بلاروس و ازبکستان است.

هیئت بلاروس همچنین از آکادمی نیروهای مسلح ازبکستان بازدید و با فعالیت موسسه آموزش عالی نظامی آشنا شد.

از 20 تا 27 می سال جاری در میدان آموزش تیراندازی «غوروم سرای» استان «نمنگان» ازبکستان نخستین بار رزمایش مشترکی با عنوان «همبستگی نظامی» نظامیان 2 کشور برگزار می‌شود.

همکاری‌های امنیتی ازبکستان و بلاروس در سال‌های اخیر بیش از پیش گسترش پیدا کرده است.

بلاروس استقلال این کشور را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 ژانویه سال 1993 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول