اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی دانشجویان و دانش‌آموزان در ستاد نقشه علمی

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اهمیت اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، گفت: قرار است حداقل یک مهارت شغلی با توجه به بازار کار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مشخص شود که هریک از دانش آموزان دبیرستانی در یک شغل آموزش ببینند.

برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی دانشجویان و دانش‌آموزان در ستاد نقشه علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ۱۱۸ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در مطلب پیش از دستور، مساله علم و فناوری دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و براین اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در سطح جهانی و دانشگاه‌هایی که رتبه کمتر از ۴۰۰ داشتند، بررسی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مساله هوش مصنوعی و جنگ افزارهایی که کشورهای صنعتی از آن استفاده می‌کنند، بررسی شد.

کبگانیان گفت: در دستور دوم جلسه نیز مساله اشتغال دانشجویان مورد توجه قرار گرفت و تکالیفی که در این زمینه برعهده وزارت علوم بود، بررسی شد که براین اساس با پیشنهاد وزیر علوم مقرر شد ماده‌های این موضوع تکمیل شوند، در مدت ۴ ماه وزارت آموزش و پرورش باید به کمک بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی برنامه‌های خود در بخش آموزش را ارائه دهد که حداقل یک مهارت شغلی با توجه به بازار کار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مشخص شود که هریک از دانش آموزان دبیرستانی در یک شغل آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه ساماندهی دوره‌های فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌ها است، گفت:به دلیل آنکه دانش‌‌آموزان کمتر از این دوره‌ها استقبال می‌کنند، برنامه ساماندهی دوره‌ها را درنظر گرفتیم و راه‌اندازی دوره مهارت آموزی در روستاها و در مقطع دبیرستانی هم در دستور کار قرار گرفت.

کبگانیان اظهار داشت: مرکز آمار سالیانه آمار اشتغال دانش آموختگان در مناطق مختلف را معرفی می‌کند، آمار کلی در این رابطه وجود دارد اما اینکه چه میزان از فارغ التحصیلان شاغل هستند مهم نیست چرا که ما به دنبال این هستیم که آنها در چه حوزه‌هایی مشغول هستند، انتشار این آمار به انتخاب رشته دانش آموزان کمک بسزایی می‌کند زیرا دانش آموزان ما اطلاعات دقیقی درباره میزان اشتغال رشته ها ندارند که به کمک این آمار می‌توان به اشتغال بیشتر و بهتری رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول