اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبدالمهدی: به زودی هیأت‌هایی به ایران و آمریکا اعزام می‌کنیم

نخست‌‌وزیر عراق اعلام کرد این کشور به زودی هیأت‌هایی را برای کاهش تنش به تهران و واشنگتن اعزام خواهد کرد.

عبدالمهدی: به زودی هیأت‌هایی به ایران و آمریکا اعزام می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد، با بیان اینکه هیچ گروهی در عراق خواستار جنگ میان ایران و آمریکا نیست، از اعزام هیأت‌هایی به تهران و واشنگتن برای «کاهش بحران» خبر داد و گفت که عراق در بین طوفان میان ایران و آمریکا قرار گرفته است.

به نوشته پایگاه السومریه نیوز، عبدالمهدی گفت: عراق اقدام به برقراری کانال‌های ارتباطی در سطح بالا با ایران و آمریکا کرده و در مرحله فرستادن نامه‌هایی به طرفین هستیم و می‌خواهیم فتیله بحران را پایین بکشیم و دیدگاه ما برای حل بحران در منطقه به دیدگاه اروپایی‌ها بسیار نزدیک است.

او با بیان اینکه منافع برخی بحرانی کردن اوضاع منطقه است، تأکید کرد که مسئولان ایرانی و آمریکایی به دولت عراق گفته‌اند تمایلی برای ورود به جنگ ندارند.

عبدالمهدی همچنین گفت که در صورت بسته شدن تنگه هرمز، عراق جایگزین‌های استراتژیک خود را برای صادرات نفت دارد و در این خصوص با منطقه کردستان عراق و ترکیه همکاری خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه افزود که در سفر فردای خویش به کویت در خصوص همکاری‌های دو جانبه برای کاهش بحران در منطقه رایزنی خواهد کرد و بغداد هر کاری را برای حفظ امنیت مردم عراق انجام می‌دهد و نقش مهمی در حل و فصل بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول