اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اعلام فاز مقدماتی کنترل نرخ اجاره بها تا عید فطر

با گذشت یک روز از اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی مبنی برتعیین سقف برای کنترل نرخ اجاره بها، وزیر راه و شهرسازی از فاز مقدماتی کنترل نرخ اجاره بها تا عید فطر خبر داد.

اعلام فاز مقدماتی کنترل نرخ اجاره بها تا عید فطر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته مازیار حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن با هدف ضابطه‌مند شدن افزایش نرخ اجاره خبر داده و گفته بود که افزایش اجاره‌بها، ضابطه‌مند می‌شود و هدف این کمیته حمایت از مستاجران با ابزار مالیاتی است.

وی با بیان این‌که در تلاش هستیم سقف افزایش اجاره‌بها برای امسال را اعلام و آن را با مصوبه دولت یا مجلس اجرایی کنیم، تصریح کرد:‌ ساز و کار قانونی مربوطه در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولت و مجلس تعیین خواهد شد.

به همین منظور امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه بنا داریم، نرخ اجاره را با تعیین ضابطه و ابزار مالیاتی کنترل کنیم، گفت: فاز مقدماتی کنترل نرخ اجاره بها تا عید فطر اعلام و آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مسکن و اجاره بهاء در کشور همواره تابع شرایط اقتصادی و پول بازار بوده است افزود: لازم است این امر  با یک رویه مشخص سامان‌دهی شود.  

وی با اشاره  به قیمت‌های سرسام آور اخیر نرخ اجاره بهاء ویژه در تهران گفت: با تشکیل کارگروهی در وزارتخانه، مرکب از افراد موثر در این امر، تلاش داریم تا وضع مشخصی را تعیین کنیم.

اسلامی افزود: بنا داریم نرخ اجاره بها را که بدون منطق با کاهش یا افزایش صورت میگیرد، با تعیین ضابطه و ابزار مالیاتی کنترل کنیم.

اسلامی پیش بینی کرد تا قبل عید فطر ۹۸ فاز مقدماتی این طرح اعلام شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول