اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قرارداد کشت 12 هزار و 200 هکتار پنبه در گلستان

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از قرارداد کشت 12 هزار و 200 هکتار پنبه در گلستان خبر داد.

 قرارداد کشت 12 هزار و 200 هکتار پنبه در گلستان

علی موسی‌خانی امروز در خصوص زراعت کلزا و گندم در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: قرارداد کشت دانه روغنی پنبه از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است و تاکنون 12 هزار و 200 هکتار قرارداد کشت پنبه در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون برداشت محصولات زراعی کلزا در سطح استان گلستان آغاز شده است به کشاورزان توصیه می‌کنیم که برای برداشت این دانه روغنی شتاب نکنند و اجازه دهند محصول کاملا برسد مخصوصا در مزارعی که مشکل علف هرز وجود دارد نسبت به زمان برداشت این محصول زراعی حوصله به خرج دهند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: کشاورزان می‌توانند بعد از کشت گندم و کلزا در مزارع آبی استان گلستان اقدام به کشت پنبه، آفتابگردان و سویا کنند.

موسی‌خانی با اشاره به اینکه قرارداد کشت و توزیع بذر در استان گلستان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: قرارداد کشت دانه روغنی پنبه از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است و تاکنون 12 هزار و 200 هکتار قرارداد کشت داریم و 4 هزار و 300 هکتار تقریبا کشت شد و یک هزار و 847 هزار هکتار سبز پنبه را داریم.

وی در خصوص کشت دوم در اراضی کشاورزی گفت: کشاورزانی که می‌‌خواهند اقدام به کشت دوم در اراضی کشاورزی خود کنند توصیه می‌کنیم بقایای گیاهی را نسوزانند آن را با ساقه‌خردکن‌ها آن را ریز کنند و سپس اقدام به آبیاری مزارع و کشت کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه آزمون خاک در اراضی کشاورزی صورت گیرد، ابراز کرد: دولت؛ یارانه‌ای را برای آزمون خاک در اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است مخصوصا در اراضی که دچار سیل شدند نیاز است که آزمون خاک را انجام دهند و کوددهی براساس آزمون خاک صورت گیرد.

موسی‌خانی در خصوص افزایش رشد اولیه محصولات زراعی اذعان کرد: استفاده از کودهای پایه و ازت استارتر به میزان 50 کیلو در هر هکتار استفاده شود تا رشد اولیه گیاه به خوبی صورت گیرد.

وی افزود: کشاورزان؛ مصرف بهینه بذر را داشته باشند و به گفته مرکز تحقیقات کشاورزی در هر هکتار حدود 25 الی 30 کیلوگرم بذر کلزا استفاده شود.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول