اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ماجرای نام بردن از خبرگزاری فارس در دادگاه یک متهم اقتصادی

خبرگزاری فارس قراردادی با آقای هادی رضوی نداشته و امضای ایشان پای هیچ قراردادی با این خبرگزاری نیست. قرارداد مورد اشاره با شرکتی به نام کتیبه نوای فاطمی منعقد شده بود که مدیرعامل آن شخص دیگری غیر از آقای رضوی بوده است.

ماجرای نام بردن از خبرگزاری فارس در دادگاه یک متهم اقتصادی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ‌امروز در جریان دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه،‌ نماینده دادستان خطاب به هادی رضوی (متهم ردیف اول) گفت: «وی زمان مدیریت دکتر خانی در بانک سرمایه، در قبال اخذ 285 میلیون تومان، تبلیغات بانک سرمایه را در خبرگزاری فارس انجام می‌داده است».

هادی رضوی هم پاسخ داد: «۲۵۰ میلیون تومان قرارداد بنده با خبرگزاری فارس به صورت ماهانه برای تبلیغات در ۱۰ باکس تبلیغاتی در صفحه اول بوده است و ۱۰ باکس تبلیغاتی در این خبرگزاری و در صفحه اول گذاشته شده که هر کدام قیمت خود را دارد، من قرارداد داشتم؛ نه این بانک بلکه هزاران شرکت دیگر نیز تبلیغات می‌گیرند و یکی از مشتریان بانک سرمایه بوده که قبل از من بوده‌اند و اکنون نیز هستند.».

خبرگزاری فارس درباره این مطالب بیان شده در دادگاه، توضیحاتی جهت اطلاع مخاطبان خود ارائه می‌کند:

۱. خبرگزاری فارس مانند همه رسانه‌های کشور و دنیا، با هدف تأمین بخشی از هزینه‌های خود، فضاهای تبلیغاتی صفحات اول و میانی و همچنین  شبکه‌های اجتماعی‌ خود را در جهت جذب و درج آگهی به موسسات تبلیغاتی واگذار می‌کند و این اقدامی معمول در تمامی رسانه‌های حرفه ای است. مضافاً اینکه در تمامی قراردادهای خبرگزاری فارس با موسسات و شرکت‌های تبلیغاتی این بند قید می‌شود که درج آگهی، هیچ تاثیری بر سیاست‌های محتوایی و خبری خبرگزاری نخواهد داشت.

۲.خبرگزاری فارس قراردادی با آقای هادی رضوی نداشته و امضای ایشان پای هیچ قراردادی با این خبرگزاری نیست. قرارداد مورد اشاره با شرکتی به نام کتیبه نوای فاطمی منعقد شده بود که مدیرعامل آن شخص دیگری غیر از آقای رضوی بوده است.

طبق قرار داد مذکور که در سال ۱۳۹۴ منعقد شد، ۱۰ باکس تبلیغاتی صفحه اول خبرگزاری در اختیار این شرکت قرار گرفت و این شرکت، آگهی های موسسات، بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌های مختلف را در طول یک سال در این باکس‌ها منتشر می‌کرد. در این خصوص هیچ مزیت خاصی برای بانک سرمایه وجود نداشته است. کمااینکه آگهی بانک‌ها از جمله بانک سرمایه در آن مقطع و حتی تا به امروز در بسیاری دیگر از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور مطابق عرف و رویه جاری درج شده است.

۳. درست در همان زمان، در ایامی که موضوع فساد بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد، خبرگزاری فارس اولین و موثرترین مطالب افشاگرانه را در این باره منتشر کرد و در صفحه اول این خبرگزاری بارها بر ضرورت مبارزه با مفاسد رخ داده در این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب  گزارش‌ها، یادداشتها و مصاحبه‌ با کارشناسان و مسؤولان تاکید شد که با یک جستجوی ساده قابل مشاهده است. برای مشاهده برخی از گزارش‌ها که در آن دوره در خبرگزاری فارس منتشر شد اینجا و اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید.

۴. به دلیل افشاگری‌های خبرگزاری فارس در آن مقطع پیرامون مفاسد رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، مسؤولان سابق آنها شکایاتی را علیه سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل وقت خبرگزاری مطرح کردند که پرونده این شکایت‌ها همچنان در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح است و مدیرعامل سابق خبرگزاری با ارائه اسناد در حال دفاع از مطالب منتشره است. 

۵. خبرگزاری فارس هیچ قضاوتی از علل طرح نام این خبرگزاری در دادگاه متهمین بانک سرمایه ندارد. ولی ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سید هادی رضوی چند روز پیش درخواست کرده بود تا با هدف تنویر افکار عمومی توضیحاتی درخصوص پرونده خود به خبرگزاری فارس ارائه کند که با توجه به در جریان بودن دادگاه وی،‌ خبرگزاری به آقای رضوی جواب منفی داد.

 در پایان مجدداً تاکید می‌شود رسالت اصلی خبرگزاری فارس، انعکاس حقایق جامعه، نقد و بررسی آن برای روشنگری و حل مشکلات جامعه بوده است و تبلیغات بازرگانی هیچگونه تاثیری در سیاست‌های این خبرگزاری ندارد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول