اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو

غریب آبادی خواستار افزایش تلاش‌های مدیرکل یونیدو برای وصول بدهی آمریکا که بیش از 60 میلیون یورو است، شد.

تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در جریان سی و پنجمین اجلاس کمیته برنامه و بودجه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، نسبت به وضعیت نامناسب مالی یونیدو و تأثیر آن بر برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان و عملکرد مؤثر آن، ابراز نگرانی کرد و از مدیرکل خواست تا تلاش‌های خود برای وصول بدهی آمریکا که مربوط به قبل از خروج این کشور از یونیدو و افزون بر 60 میلیون یورو می‌باشد را مضاعف کند.

وی افزود: خروج این کشور از سازمان‌های بین ‌المللی، هیچ مبنای حقوقی را برای آن جهت عدم پرداخت حق السهم خود به این سازمان‌ها فراهم نمی‌کند. 

نماینده دائم کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات قهری یکجانبه اشاره کرد و در این راستا ضمن محکوم کردن و ابراز نگرانی عمیق از تحریم‌های غیرقانونی و غیرمشروع یکجانبه آمریکا علیه برخی کشورهای درحال توسعه عضو یونیدو، اقدامات این کشور را مغایر با منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه خواند که می‌تواند آثار خسارت باری را نیز بر فعالیت‌های یونیدو در اجرای کامل مسئولیت‌ها و مأموریت این سازمان داشته باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول