اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دشمنان برای کاهش جمعیت ایران برنامه داشتند

ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفتند: کاهش جمعیت موجب تضعیف قوای انسانی در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، به‌همین علت دشمنان برای کاهش جمعه ایران برنامه داشتند.

دشمنان برای کاهش جمعیت ایران برنامه داشتند

به‌گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، ائمه جمعه خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نمازجمعه گفتند:کاهش جمعیت موجب تضعیف قوای انسانی در  زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، به‌همین علت دشمنان برای کاهش جمعه ایران برنامه داشتند.

امام‌جمعه داورزن: علاقمندان مذاکره جواب صریح رهبری را دریابند

حجت‌الاسلام جواد علیزاده درخطبه نمازجمعه داورزن که در محل مصلی‌موقت شهرستان برگزار شد، خطاب به‌کسانی که به‌دنبال مذاکره با آمریکا هستند، گفت: رهبری با صراحت فرمودند: «مذاکره با آمریکا سم است و هیچ ایرانی با شعور دنبال مذاکره با امریکا نیست».

امام جمعه داورزن افزود: هنوز عده‌ای در داخل کشور در تلاشند با آمریکا مذاکره شود، حتی رئیس جمهور آمریکا گفت منتظر تماس ایرانی‌ها هستم که مقام معظم رهبری به‌صراحت جواب همه این حرف‌ها را دادند.

وی بیان کرد: آنچه آمریکا در مذاکره به‌دنبال آن است مسائل موشکی و عمق راهبردی ایران در منطقه است تا این دستاوردها را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند،این نوع مذاکره با آدم حسابی هم نادرست است، چه برسد به اینکه این‌ها که آدم حسابی هم نبوده و به‌هیچ عهدی پایبند نیستند.

علیزاده به‌جنگ آمریکا علیه ایران اشاره و تصریح کرد: این جنگ بیشتر جنگ روانی است، نه ما به‌دنبال جنگ هستیم و نه آنها؛ چراکه می‌دانند به‌نفعشان نیست، این برخورد، برخورد اراده‌هاست واراده ما قوی‌تر است، چون ما علاوه بر اراده خود، توکل به‌خدا هم داریم،بنابراین جنگ نخواهد شد.

امام جمعه داورزن ضمن اشاره به‌این موضوع که گزینه قطعی ملت ایران مقاومت و ثمره آن پیروزی است، ابراز کرد: در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعا آمریکا شکست خواهدخورد.

وی به‌نکاتی از خطبه شعبانیه درباره عظمت ماه رمضان اشاره و اضافه کرد: این شب‌ها، شب‌های دعاست؛ کسی که دعا نمی‌کند و خود را نیازمند به‌خدا نداند و مستقل بداند، استکبار ورزیده و از حقیقت بندگی دور شده است.

علیزاده با بیان اینکه ماه رمضان از بهترین ایام برای اجابت دعاست، خاطرنشان کرد:  بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها در اجابت دعاها تاثیر دارند؛ در روایتی از امام باقر(علیه السلام)آمده است:«خداوند بنده‌ای را که زیاد دعا کند دوست دارد».

امام جمعه داورزن در پاسخ اینکه چرا بعضی از دعاها به‌اجابت نمی رسند و برای اجابت دعا چه بایدکرد؟ اظهارکرد: به‌فرموده قرآن کریم، خداوند متعال دعاها را به‌اجابت می‌رساند،اما باید آداب دعا رعایت شود و دعا کردن با اخلاص باشد و خداوند را از روی بیم و امید بخوانیم.

امام جمعه کاشمر: توطئه و تهدید دشمنان بر اراده پولادین ملت اثر ندارد

حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران روزه‌دار  این شهر در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) با اشاره به‌سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و نامگذاری این روز به‌نام روز اکرام و آغاز هفته کمک به‌محرومان و مستضعفان، گفت: این ایام فرصت مناسبی است که با انفاق و کمک به‌یاری مستمندان و مستضعفان بشتابیم؛ چراکه این مهم در آیات و احادیث متعدد مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه کاشمر با اشاره به‌دیدار جمعی از مسؤولان و کارگزاران ارشد نظام با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات و سخنانشان حدود و وظایف مسؤولان و مواضع قطعی ملت و نظام را در برابر تهدیدات و فشارهای دشمنان تبیین و اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران در سایه وحدت، همدلی، مقاومت و همبستگی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان پیروز هستند، ابراز کرد: وظیفه ما به‌عنوان یک مسلمان و ملت انقلابی این است که پشت سر رهبری، گوش به‌فرمان معظم له باشیم تا آسیبی از ناحیه بدخواهان و دشمنان متوجه نظام و ملت نشود.

طباطبایی تأکید کرد: باید به‌جای ترس و تردید و گوش کردن به‌یاوه گویی‌های بدخواهان، توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری را به‌گوش و جان بسپاریم و امیدوارتر و مطمئن‌تر در برابر دسیسه‌های دشمنان بایستیم.

امام جمعه کاشمر با اشاره به‌اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، مقاومت گزینه قطعی ملت ایران در مواجه با دشمن است، یادآور شد: ملت ایران هیچگاه از آرمان‌هایش کوتاه نخواهد آمد و تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان تأثیری بر اراده پولادین آنان نخواهد داشت.

وی با اشاره به‌نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام سال«رونق تولید»، ابراز کرد: قطعا با رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات جامعه حل و رونق تولید محقق می‌شود.

امام جمعه سبزوار: قوانین دست وپاگیر، مانع رونق تولید در کشور است

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه سبزوار، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی موجود کشور، مدیریت شجاعانه، جهادی، امیدوارانه و اشراف میدانی بر مشکلات معیشتی مردم را می‌طلبد.

امام جمعه سبزوار افزود: نداشتن برنامه جامع اقتصادی علاوه بر لطمه بر اقتصاد کشور و فشار بر اقشار محروم، زمینه طمع دشمنان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به‌آسیب‌های اقتصادی کشور ادامه داد: وابستگی به‌نفت، خام فروشی، مداخلات غیر لازم دستگاه‌های حکومتی در مسائل اقتصادی، عدم اجرای سیاست‌های اصل 44 و اصلاح ساختار بودجه کشور، برخی از این موارد است.

مقیسه یکی دیگر از موانع رونق تولید را قوانین دست وپاگیر و سود بالای بانک‌ها دانست و افزود:  دولت از سال‌های گذشته وعده  اصلاح نظام بانکی کشور را داده که تاکنون عملی نشده است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به‌پیشرفت‌های صنعت دفاعی و نظامی کشور به‌دست جوانان، تصریح کرد: مدیران کشور با اعتماد به‌جوانان و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌های اقتصادی، توان تولید و خودکفایی کشور را فراهم کنند. 

وی با اشاره به‌اعلام قوه قضائیه در رسیدگی به‌حقوق ضایع شده مردم،گفت: رئیس قوه قضائیه خط قرمز این  دستگاه را رسیدگی به‌حقوق ملت بدون توجه به‌حزب و جناح‌های سیاسی دانسته است.

مقیسه اضافه کرد: مردم ایران بصیر، آگاه و مطالبه‌گر هستند و گرانی برخی کالاها را علاوه بر تحریم‌ها ناشی از سوء مدیریت‌ها می‌دانند که باید تدبیری برای آن اندیشده شود.

امام جمعه تربت جام: ملت ایران نسبت به‌آرمان‌های خود سست نخواهد شد

حجت الاسلام جواد طاهری امروز در نماز جمعه شهرستان تربت جام  با دعوت خود و نمازگزاران به‌رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن خجسته میلادبا برکت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام مجتبی(ع) اخلاق و رفتار کریمانه داشتند به‌همین دلیل مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار ‌گرفتند.

امام جمعه تربت جام با توصیه به‌الگوگیری از رفتار و کردار امام حسن (ع)، تصریح کرد: تکبر، حرص و حسادت سه بیماری مهلک است که باید کنترل شود؛ چراکه انسان را بیچاره می‌کند.

وی به‌گرامی داشتن مقام رفیع شهدا اشاره و ابراز کرد: الگوی ما باید تفکر شهدا باشد که متاسفانه تا کنون کمتر در این خصوص گفته شده که این اشتباه است.

طاهری ضمن تاکید بر اینکه شهدا با سختی و تقدیم جان خود، انقلاب را حفظ و حراست کردند، خاطرنشان کرد: شهیدان بدانند که ملت ایران با پیروی از آرمان‌های مقدس آنان، با تهدیدها و تحریم‌ها نسبت به‌اهداف خود سست نخواهد شد و این تریبون نماز جمعه و پُست‌ها، میراث شهیدان است به‌همین علت از خدا می‌خواهیم شرمنده شهدا نشویم.

امام جمعه بردسکن: دشمنان برای کاهش جمعیت در ایران برنامه داشتند

حجت الاسلام علی‌اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم شهر و روستا برگزار شد، گفت:کاهش جمعیت موجب تضعیف قوای انسانی در  زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، به‌همین علت دشمنان برای کاهش جمعه ایران برنامه داشتند.

امام جمعه بردسکن به‌بیانات رهبری انقلاب در سال ۹۰ در جمع مردم خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ایران از لحاظ جمعیتی رتبه ۱۸ را در دنیا دارد و این در حالی است که کشور ژاپن با وسعت کمتر رتبه ۱۱ را دارا است.

وی به‌همراهی عده‌ای از مسئولان وقت با دشمن و غرب‌زدگان اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این افراد در میدان دشمن بازی کردند.

امینی با گرامیداشت روز ملی جمعیت به‌پروژه «دلتا» که توسط یک اندیشمند سیاسی آمریکا مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: دشمن در این پروژه ایران را دارای نیروی عظیم با کیفیت انسانی و از طرفی دارای وسعت سرزمینی زیاد نام برده است، ولی او قصد داشت با سه موضوع کنترل نفوذ ایران در منطقه، نبرد رسانه‌ای و سنگین علیه ایران و نیز سازماندهی نافرمانی مدنی با جمهوری اسلامی مقابله کند.

امام جمعه بردسکن با اشاره به‌اینکه دشمن وقتی دید از این ناحیه قابلیت نفوذ در ایران را ندارد طرح کنترل جمعیت را مطرح کرد، یادآور شد: امید است خانواده‌ها توجه لازم را به‌داشتن جمعیت داشته باشند و این را بدانند که رزق و روزی در دست خدای متعال است.

وی در ادامه با تبریک ایام فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و هفته کمک به‌محرومان از معتمدین و افراد دارای نفوذ خواست، آنچه در توان دارند در کمک به‌محرومان دریغ نکنند.

امینی در ادامه به‌بیانات رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: گزینه قطعی ایران در برابر دشمنان مقاومت است.

امام جمعه بردسکن توصیه کرد: مردم دوری از اسراف، عدم توجه به‌شایعه پراکنی‌های دشمن در فضای مجازی و نیز زیاده روی نکردن در خریدها و کمک به‌رونق تولید و همچنین خرید کالاهای ایرانی را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: همه باید با استقامت و به‌دور از هیاهوی دشمنان و بعضا دوستان داخل کشور، به‌فکر آبادانی و سرفرازی میهن اسلامی در برابر دشمنان باشیم.

امینی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه از رئیس قوه قضاییه خواست با مبارزه با مفسدین اقتصادی و مفاسد اجتماعی از جمله مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی اقدام کند؛ چراکه این راه حمایت‌های مردم ایران را در پی دارد.

امام جمعه بردسکن تاکید کرد: همچنین رئیس قوه قضائیه نگذارد مردم در مباحث اقتصادی بیش از این رنج برده و عده‌ای با پول‌های باد آورده، امکانات کشور را به‌یغما ببرند.

وی با اشاره به‌پشت سر گذاشتن فتنه‌های زیادی که ملت ایران از اول انقلاب داشته است، ابراز کرد: بعد از رحلت حضرت امام و انتخاب رهبری معظم انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

امینی به‌فتنه های دیگر دشمن در سال ۷۷ و نیز فتنه سال ۸۸ که در ادامه همان کینه توزی‌های دشمن در برابر ملت ایران بود  اشاره و تصریح کرد: ایران با سرافرازی و سربلندی با محوریت رهبری معظم انقلاب و مسئولان نظام، تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، بنابراین ایران اسلامی به‌برکت خون شهدا در برابر تمامی تهاجمات دشمن ایستاده است و قدمی از دستاوردهای نظام و خون شهدا کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه بردسکن تاکید کرد: مقاومت در برابر دشمنان سرلوحه کار این ملت هوشیار خواهد بود.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول