اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عشایر در شرایط جنگ اقتصادی حمایت ویژه‌ شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: عشایر در شرایط جنگ اقتصادی حمایت ویژه‌ شوند و مدیران در راستای رفع مشکلات آنها گام بردارند.

عشایر در شرایط جنگ اقتصادی حمایت ویژه‌ شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: حق دسترسی به غذای سالم یکی از حقوق اصلی بشر به شمار می‌رود و ما در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داشته باشیم، باید برای این مهم تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در راستای احقاق این حق اولیه بشر تلاش می‌کند، سازمان دامپزشکی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: از لحظه تهیه و تولید مواد پروتئینی تا بسته‌بندی، توزیع و پخش آن، متخصصان اهل فن سازمان دامپزشکی در کنار مردم هستند و با استفاده از دانش، نظارت، مراقبت، تجربه و تخصص خود سعی می‌کنند تا جامعه‌ای سالم را نگهداری و مراقبت کنند که از تمام آنها که برای سلامت جامعه تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

خجسته‌پور بیان کرد: این مجموعه در حوزه کاری خود از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز مراقبت می‌کند؛ هم غذای سالم را برای مردم تأمین و هم از بروز بیماری‌های دامی که می‌تواند منشأ بیماری در انسان باشد، جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر این مراقبت اولیه در راه تأمین سلامت دام‌ها صورت نپذیرد و به انسان‌ها انتقال پیدا کند، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سلامت به‌عنوان یک نعمت مجهول همان‌طوری که در احادیث آمده است، باید مورد توجه قرار بگیرد؛ کار افرادی که در حوزه بهداشت و درمان و برای سلامت انسان تلاش می‌کنند، بسیار ارزشمند است؛ اما مقدم بر آن تلاشی است که برای مراقبت و تأمین سلامت مواد غذایی مورداستفاده مردم توسط دامپزشکی صورت می‌پذیرد تا هم مواد اولیه سالم در دسترس مردم قرار بگیرد و هم بیماری‌های مشترک به انسان‌ها انتقال پیدا نکند و قطعاً دامپزشکی در این حوزه جایگاه مهمی دارد.

خجسته‌پور اضافه کرد: دامپزشکی به‌نوعی مقدمه تأمین سلامت جامعه را بر عهده دارد؛ همواره بحث حفاظت از دام و دامپزشکی برای بشر در طول تاریخ وجود داشته؛ هرچند به‌صورت تخصصی و علم دامپزشکی چند قرن بیشتر عمر ندارد، اما موضوع سلامت انسان همواره در گروه تأمین مواد غذایی سالم و مولدهای تأمین مواد غذایی مورد توجه جامعه قرار داشته است.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت بتوانیم تأمین غذای سالم 100 میلیون نفر جمعیت ایران را در آینده تأمین کنیم که این مهم نیازمند ملاحظات مختلف در بحث تأمین سلامت تولیدکنندگان امر غذا و تولید دام و طیور سالم است و دامپزشکی در این زمینه هم نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: تأمین غذا با توجه به توسعه و گسترش شهرنشینی و صنایع و از طرف دیگر کمبود منابع آب و خاک، یکی از چالش‌های اساسی است.

خجسته‌پور گفت: به‌عنوان کسانی که موظف هستیم تا در دستگاه‌های حاکمیتی برای تأمین غذای سالم برای هم‌وطنان در یک چشم‌انداز بلندمدت برنامه‌ریزی و تلاش کنیم، نیاز است تا نهایت بهره‌وری را در دستور کار قرار دهیم.

وی از تلاش‌های مدیرکل سابق دامپزشکی استان سمنان که در طول پنج سال منشأ خیر و برکت بود تقدیر کرد و گفت: مدیرکل جدید که مسؤولیت دامپزشکی استان را بر عهده گرفت، دو سال با جامعه مولد و تولیدگر کشور‌ یعنی عشایر ارتباط تنگاتنگ داشته و این مهم در موفقیت او در آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: نیاز است تا با دوراندیشی و توان مدیریتی خود، استفاده از ظرفیت همکاران و بخش خصوصی چه در امر دامپزشکی و صنایع وابسته به آن،‌ خدمتگزاری خوبی را به مردم استان داشته باشند.

خجسته‌پور بیان کرد: بخش عظیمی از برنامه‌های دامپزشکی به جامعه عشایر اختصاص دارد و در دورانی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و یکی از مهم‌ترین پارامترهای اقتصاد مقاومتی، تولید است، نیاز داریم تا از این قشر سخت‌کوش که در بحث تأمین و تولید پروتئین کشور تلاش می‌کنند، حمایت ویژه‌تری داشته باشیم و در راستای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول