اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عشایر از مراتع دشت ورامین خارج شدند/ وضعیت مراتع در ۱۵ سال اخیر بی‌نظیر است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: عشایر از مراتع دشت ورامین و سمنان به‌صورت خودجوش به سمت لار حرکت کردند.

عشایر از مراتع دشت ورامین خارج شدند/ وضعیت مراتع در ۱۵ سال اخیر بی‌نظیر است

حمیدرضا فدایی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص کوچ عشایراز تالاب بند علی‌خان و مراتع دشت ورامین اظهار داشت: با توجه به اتمام فصل چرا در ۲۰ اردیبهشت‌ماه دامداران دشت ورامین از منطقه چرا در حوزه ورامین و سمنان از مراتع خارج‌شده‌اند.

وی گفت: عشایر با آمادگی و تجهیزات لازم جهت کوچ به مناطق ییلاقی فراهم‌شده است با توجه به پوشش گیاهی و شرایط منطقه قبل از چرای بهار شرایط مناسبی برای عشایر فراهم‌شده بود و امسال یکی از بهترین شرایط جهت تعلیق دام در منطقه بوده است‌.

وی ادامه داد: بر اساس پروژه و طرح‌هایی که وجود دارد و با توجه به گرم شدن آب‌وهوا و کم شدن پوشش گیاهی، در حوزه دشت ورامین ۲۰ اردیبهشت‌ماه و در حوزه سمنان ۳۰ اردیبهشت‌ماه، عشایر به‌صورت داوطلبانه منطقه را ترک کرده‌اند.

فدایی در رابطه با وضعیت مراتع منطقه بیان داشت: در طی ۱۵ سال گذشته امسال مراتع در بهترین شرایط قرار دارند و با توجه به آبگیری تالاب بند علی‌خان و قرار داشتن حدوداً ۵۰ درصد از مراتع در این منطقه در فصل پاییز نیز با شرایط مناسبی مواجه خواهیم بود چراکه کل محدوده تالاب آبگیری شده و آب فروکش کرده و وارد سفره‌های زیرزمینی شده است.

 انتهای پیام/م/الف۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول