اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزل و نصب چند مقام ارشد تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان با صدور فرمانی برخی مقامات این کشور را برکنار و تعدادی دیگر را توبیخ کرد.

عزل و نصب چند مقام ارشد تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» با صدور فرمانی تعدادی از مقامات این کشور را برکنار و برخی دیگر را توبیخ کرد.

از جمله «جمشید نورمحمدزاده» رئیس بانک ملی و «خورشید کریم زاده» رئیس خدمات گمرک تاجیکستان به خاطر عدم انجام وظایف خود توبیخ شدند.

همچنین سه معاون بانک ملی از جمله «جمال الدین نورعلی اف» معاون اول این بانک و سه معاون خدمات گمرک نیز مجازات شدند.

بi دستور رئیس جمهور این کشور «سفرعلی نجم الدین اف» رئیس آژانس بیمه اجتماعی و حقوق بازنشستگی با همه معاونان خود از این سمت برکنار شدند.

رحمان در فرمان دیگری «دلمراد دولت زاده» رئیس سابق اتاق محاسبات این کشور را به این پست منصوب کرد.

تنبیه و مجازات این مقامات در حالی است که رئیس جمهور تاجیکستان در جلسه روز 10 ماه مه تمام این نهادهای را زیر انتقاد شدید قرار داد.

 بنابر تصمیم دولت تاجیکستان، «خورشید قربانزاده» نیز از مقام رئیس خدمات دولتی نظارت و تنظیم وزارت حمل و نقل تاجیکستان برکنار و «شیرعلی گنجلزاده» معاون سابق وزارت حمل ونقل به این سمت منصوب شد.

همچنین با دستور دولت تاجیکستان «پولادجان یوسفی» و «لایه سفرزاده» از سمتهای معاون رئیس کمیته مالیات این کشور برکنار شدند.

«امامعلی رحمان» در حکم دیگری «نظام الدین زاهدی» سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران را همزمان به عنوان نماینده «دوشنبه» در سازمان همکاری های اقتصادی تعیین کرد.

در فرمان دیگری رئیس جمهور تاجیکستان «جمشید حامداف» سفیر تاجیکستان در سوئیس را همزمان  به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان همکاری های اقتصادی سازمان ملل متحد در اسپانیا منصوب کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول