اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش کردهای تحت‌الحمایه آمریکا به بیانیه انتقادی دمشق

شبه‌نظامیان کُرد تحت‌الحمایه آمریکا در بیانیه شدید اللحنی به دولت سوریه حمله کرده و بدون اشاره به همکاری و هماهنگی خود با گروه تروریستی داعش، مدعی حمایت دمشق از تروریست‌ها شدند.

واکنش کردهای  تحت‌الحمایه آمریکا به بیانیه انتقادی دمشق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه دوشنبه 23 اردیبهشت ماه جاری با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد جنایت عناصر «قسد» در شهر الشحیل واقع در ریف دیرالزور(شرق سوریه) شکایت کرد(جزئیات بیشتر).

قسد نام اختصاری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «قوات سوریا الدیمقراطیة» (نیروهای دموکراتیک سوریه) است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و مواضع تقابلی با دولت سوریه اتخاذ کرده‌اند.

در واکنش به بیانیه وزارت خارجه سوریه، نیروهای دموکراتیک نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که دمشق در نامه‌ اخیر خود علیه نیروهای کُرد «دروغ و افترا» گفته است.

شبه‌نظامیان کُرد بدون اشاره به هماهنگی چندین باره آنان با ائتلاف آمریکا و توافق با گروه تروریستی داعش(+، +)، ادعا کردند که منطقه دیرالزور را «آزاد کرده و همچنان در حال تعقیب هسته‌های تروریستی در این منطقه» هستند.

قسد با بیان اینکه دولت سوریه اتهاماتی به آنان وارد کرده است که با واقعیت ارتباطی ندارد، تصریح کرد: «نیروهای ما هسته‌های تروریستی مرتبط با داعش را مستقیما تعقیب می‌کنند و این هسته‌ها از کرانه‌ای از رود فرات عبور می‌کنند که دولت مرکزی دمشق و شبه‌نظامیان وابسته به آن، بر آن تسلط دارند و گروه داعش با امنیت، این مناطق به عنوان نقطه‌ای برای تحرکات خود به سمت مناطق شرق فرات استفاده می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «بهتر بود که دولت سوریه به جای اتخاذ این موضع خصمانه علیه ما، در پی مشارکت ملی واقعی برای مبارزه با تروریسم و هماهنگی با نیروهای ما و نیروهای ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] می‌بود».

به گزارش پایگاه خبری «باسنیوز»، شبه‌نظامیان کُرد در این بیانیه ادعا کردند که دولت سوریه «به حمایت از تروریسم ادامه داده... و تلاش و نقش مهم نیروهای ما در تحقق پیروزی در برابر داعش را نادیده گرفته است».

قسد در پایان بر لزوم برخورد با این موضوع از «زاویه منافع ملی سوریه» تأکید و ادعا کرد که این مسئله مستلزم یکسان‌سازی تلاشها و هماهنگی برای از بین بردن خطر داعش است.

اخیرا شبه‌نظامیان کُرد در حال نزدیک شدن به ترکیه هستند و یک منبع نزدیک به فرماندهی «یگانهای مدافع خلق» کُرد که هسته اصلی قسد را تشکیل می‌دهند، اعلام کرد که بین نیروهای دموکراتیک و دولت ترکیه تماس‌هایی به صورت غیر مستقیم وجود دارد.

این منبع با اشاره به اینکه این تماسها با وساطت آمریکا صورت می‌گیرد، تأکید کرد (+) که واشنگتن به همپیمان خود در سوریه (کُردها) اعمال فشار می‌کند که در ایجاد «منطقه امن» از خود انعطاف نشان دهد.

پس از اینکه گروههای تروریستی تحت حمایت ترکیه و آمریکا در سوریه متحمل شکست شدند، این دو کشور این بار در تلاشند که در شمال، شرق و شمال شرق سوریه منطقه موسوم به امن تشکیل دهند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول