اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«نورد استریم-2»، حربه جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم روسیه

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در تلاشند با تصویب لایحه‌ای در سنا، تحریم‌های جدید علیه روسیه و شرکت کنندگان در پروژه «نورد استریم-2» اعمال کنند.

«نورد استریم-2»، حربه جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا قصد دارند با ارائه  لایحه‌ای به سنای این کشور و هدف گرفتن خط لوله گازی «نورد استریم-2»که از روسیه به آلمان می‌رود، تحریم‌هایی را علیه روسیه و برخی دیگر اعمال کنند.

 خبرگزاری «رویترز»  سه‌شنبه به نقل از یک مقام‌ مطلع در این زمینه نوشت که این لایحه از سوی سناتورهای جمهوریخواه چون «تد کروز»، «جان باراسو» و «تام کاتن» و سناتور دموکرات «جین شاهین» تهیه شده و این افراد  قصد دارند با تصویب این لایحه تحریم‌های مسافرتی و مالی را علیه شرکت‌ها و افراد دخیل در ساخت این خط لوله گازی  اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، نورد استریم- 2 سرمایه گذاری مشترک بین شرکت «گازپروم» روسیه و شرکت‌های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.

 

 

به نوشته رویترز، این قانون نشان دهنده نگرانی‌های آمریکا از نفوذ روسیه در اروپاست، اما حتی با ارائه آن به سنا نیز  گام‌های بسیاری برای تبدیل شدن آن به قانون  باید صورت پذیرد زیرا لازم است هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا آن‌ را تصویب کرده و سرانجام  از طرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز امضا شود.

خط لوله نورد استریم-2 باید تا پایان سال جاری میلادی آماده شود و حقوقدانان بر این باورند که اجرای این خط لوله ضروری است زیرا تولید گاز طبیعی در اروپا تا سال 2035 به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، اما تقاضا تقریبا ثابت می‌ماند. از نورد استریم-2 به عنوان «جنجالی‌ترین» خط لوله جهان نام برده می‌شود. آلمان نیز قصد دارد با تکمیل این  پروژه از وابستگی خود به ذغال سنگ و انرژی هسته‌ای بکاهد.

سفیر آمریکا در آلمان مجددا از تهدید به تحریم علیه شرکت‌های آلمانی حاضر در پروژه ساخت خط لوله گازی «نورد استریم-2» در «دریای بالتیک» استفاده کرد.

 «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان  نیز به تازگی در این زمینه گفت: «از نقطه نظر آمریکا، این خط لوله نه تنها گاز، بلکه خطر افزایش تحریم‌ها را نیز فراهم می‌کند.»

وی هشدار داد که کشورهای اروپایی به خاطر این خط لوله ،به روسیه وابسته خواهند شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول