اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش چند کشور عربی به هدف قرار گرفتن دو ایستگاه نفتی سعودی

همزمان با اذعان مقامات سعودی به هدف قرار گرفتن دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت «آرامکو»، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم کرد.

واکنش چند کشور عربی به هدف قرار گرفتن دو ایستگاه نفتی سعودی

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی به دو ایستگاه نفت عربستان سعودی در منطقه شرقی را محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود آورده است «اقدام تروریستی خرابکارانه و بزدلانه که امنیت و ثبات عربستان سعودی و منطقه را هدف قرار داده و تهدیدی برای سلامت انتقال انرژی به جهان است، محکوم می‌کنیم».

بحرین همچنین تلاش‌های عربستان سعودی برای برخورد با این «اقدام خرابکارانه» را ستود و بر «همبستگی بحرین با عربستان علیه تمامی تلاش‌هایی که تهدیدی برای امنیت، منافع و ثبات ملت است» تأکید کرد.

در این بیانیه بر ضرورت اقدام قاطعانه جامعه جهانی برای مقابله با «گروه‌های تروریستی» و حامیان آن و نیز کشورهایی که به دنبال ایجاد تنش و خشونت در منطقه هستند، تأکید شده است.

«خالد بن عبد العزیز الفالح» وزیر انرژی، صنایع و معادن عربستان سعودی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که «ما بین ساعت شش تا شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه برابر با نهم ماه مبارک رمضان 1440 ، 14 می 2019، دو ایستگاه پمپاژ نفت ویژه  لوله‌های نفتی شرق - غرب که نفت سعودی را از چاه‌های منطقه شرقی به بندر "ینبع" منتقل می‌کرد، مورد حمله پهپاد‌های بمب‌گذاری شده قرار گرفت و این موضوع منجر به آتش‌سوزی در ایستگاه شماره هشت شد، این آتش‌سوزی خسارت‌های محدودی به جا گذاشت».

پیشتر یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف قرار گرفت. «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن  در همین راستا  اعلام کرد، عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد». (جزئیات بیشتر)

تأکید اردن بر حمایت از عربستان سعودی

وزارت خارجه اردن نیز حمله به دو ایستگاه نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

«سفیان القضاة» سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که «اردن این حمله تروریستی بزدلانه را بشدت محکوم و بر ایستادگی در کنار عربستان سعودی برای مقابله با هر گونه تهدیدی علیه امنیت عربستان و ثبات آن تأکید می‌کند».

بنابر گزارش وبگاه «عمون» اردن، القضاة گفت که «هر گونه هدف قرار دادن امنیت عربستان سعودی به معنای هدف قرار دادن امنیت منطقه و جهان است، امنیت خلیج (فارس)، امنیت عربستان و امنیت اردن یکی است».

تأکید قاهره بر همبستگی با عربستان

دولت مصر نیز حمله به دو ایستگاه نفتی عربستان سعودی را محکوم و بر همبستگی بر این کشور برای مقابله با «تروریسم و تمامی تهدیدات امنیتی» تأکید کرد.

بنابر گزارش شبکه اسکای‌نیوز، قاهره همچنین اعلام کرد که «هماهنگی با عربستان در سطح عالی برای مقابله با چالش‌های مشترک، تروریسم و تهدیدات علیه امنیت ملی عربی وجود دارد».

واکنش امارات

دولت امارات عربی متحده نیز حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

امارات گفت که این حمله بیانگر «رویکرد خصمانه و تروریستی حوثی‌ها و تلاش‌ آن‌ها برای تضعیف ثبات و امنیت (منطقه) است».   

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول