اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی احزاب سیاسی تاجیکستان برای انتخابات پارلمانی 2020

کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان از آماده شدن احزاب سیاسی این کشور برای شرکت در انتخابات پارلمانی سال آینده این کشور خبر داد.

آمادگی احزاب سیاسی تاجیکستان برای انتخابات پارلمانی  2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان از آماده شدن احزاب سیاسی این کشور برای شرکت در انتخابات پارلمانی سال آینده این کشور خبر داد.

رؤسا و فعالان احزاب سیاسی تاجیکستان نیز اعلام کردند کارهای آمادگی جهت معرفی کاندیداها و ناظران خود در انتخابات آتی پارلمانی این کشور را شروع کرده‌اند.

«عبدالحلیم غفاراف» رئیس حزب سوسیال دمکراتیک تاجیکستان در گفت‌وگو با رسانه ها از پیشنهاد نمایندگان خود به کمیسیون حوزه های انتخاباتی برای نظارت بر جریان انتخابات خبر داد.

وی با بیان این که به شفاف برگزار شدن انتخابات آتی باور دارد، افزود: حضور کامل ناظران این حزب در حوزه های انتخاباتی تا لحظه اتمام شمارش برگه‌های رای لازم می‌باشد.

رئیس حزب سوسیال دمکراتیک تاجیکستان عنوان کرد:  در انتخابات پارلمانی گذشته نمایندگان این حزب از اول تا پایان انتخابات یا حضور نداشتند و یا حضوری کمرنگ داشتند.

غفاراف افزود: به این خاطر می توان امیدوار بود که انتخابات پارلمانی آتی به طور شفاف و دموکراتیک برگزار می‌شود.

«سعید‌جعفر عثمان اف» رئیس حزب دموکراتیک تاجیکستان نیز از پیشنهاد حضور 84 ناظر این حزب برای نظارت بر انتخابات پارلمانی سال آتی خبر داد.

عثمان اف در خصوص این که چه کسی در انتخابات آتی پارلمانی به نمایندگی از این حزب شرکت می‌کند، افزود: اکنون زمان رایزنی و انتخاب نامزدها است.

حزب سوسیال دموکرات نیز مدعی است که با وجود شکست ها در گذشته در انتخابات آتی پارلمانی تاجیکستان همچنان حضور خواهد یافت.

اما «شاکرجان حکیم اف» معاون حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان بر این باور است که انتخابات آتی مانند سالهای قبل صورت می‌گیرد و تمام ابزارهای دولتی در خدمت حزب حاکم خواهد بود.

مجلس نمایندگان تاجیکستان شامل 63 نماینده است. در حال حاضر اکثر نمایندگان پارلمان تاجیکستان را طرفداران حزب حاکم تشکیل می دهند.

انتخابات پارلمانی تاجیکستان در حالی در سال 2020 برگزار می شود که حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که در سالهای گذشته حضور پررنگی در انتخابات پارلمانی داشت پس از حوادث سپتامبر سال 2015 به عنوان حزب تروریستی اعلام شد و خبری از حضور این حزب مردمی در این کشور نیست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول