اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

محافل معنوی شهر اصفهان در ماه مبارک رمضان

در ایام پربرکت ماه مبارک رمضان مساجد و هیأت‌های مختلف شهر اصفهان با اقامه نماز، مناجات خوانی و سخنرانی به میزبان مهمانان این ضیافت الهی خواهند پرداخت.

محافل معنوی شهر اصفهان در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ماه رمضان ماه خدا و فرصتی است تا انسان آلوده به غبار روزمرگی و خسته از کشش تمایلات دنیوی رو به‌ سوی حقیقت هستی بگرداند و در مسیر حق قدم بردارد. گویی خداوند در این ماه آسمان را قدری به زمینیان نزدیک کرده و نردبان‌هایی از روزه و نماز و دعا و قرآن و ذکر پیش پای آدمی نهاده تا تلنگری باشد که این موجود خاکی پای در مسیر آسمان گذارد و افلاکی شود.

چه زیباست ماهی که یکی از تعقیبات همه نمازهایش، دعا برای همه گرفتارها و مشکلات انسان‌هاست، فارغ از رنگ و نژاد و حتی دین و مذهب.

از ذکر و عبادت شبانه که بگذریم، دعا و قرآن، دسته‌جمعی و در محفل عشاق حضرت دوست می‌چسبد.
این‌که صدای همهمه و ناله مؤمنین از فراق حبیب در هم بپیچد که؛ «از نیستان تا مرا ببریده‌اند/ از نفیرم مرد و زن نالیده‌اند» و باهم برای هم دعا کنند.

از همین رو مسجد حکیم واقع در خیابان حکیم در این ایام پرفضیلت به برگزاری نماز ظهر و عصر و همچنین سخنرانی آیت‌الله مظاهری می‌پردازد.

مسجد کمر زرین واقع در خیابان ولی‌عصر، جنب میدان امام علی(ع) همانند سال‌های گذشته اقامه نماز ظهر و عصر و بهره‌مندی از سخنان آیت‌الله ناصری خواهد داشت.

میدان امام، حوزه علمیه ملا عبدالله در ایام ماه مبارک رمضان، اقامه نماز ظهر و عصر و بهره‌مندی از سخنرانی آیت‌الله مهدوی را در برنامه‌های معنوی خود دارد.

همچنین اقامه نماز صبح، ظهر و عصر به همراه سخنرانی حجت‌الاسلام معمار منتظرین در مسجد رضوی واقع در خیابان شریف واقفی برگزار می‌شود.

«گامی به‌ سوی جامعه علوی» عنوان برنامه‌ای است به میزبانی مجموعه سراج با محوریت گام دوم انقلاب و با سخنرانی حجت‌الاسلام حقیقت‌نژاد و کشاورز و همچنین با مداحی سید روح‌الله حسینی که از پنجم الی پانزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد رکن الملک واقع در خیابان فیض برگزار خواهد شد.

مسجد جامع اصفهان هر شب ساعت 24 میزبان برگزاری برنامه مناجات خوانی خواهد بود.

همچنین برنامه مناجات و تفسیر قرآن با سخنرانی آیت‌الله مهدوی هر شب از چهارم ماه مبارک رمضان از ساعت 22 در خیابان آیت‌الله زاهد، نرسیده به چهارراه میرداماد، غدیریه دیانی از دیگر برنامه‌ای معنوی، در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

همچنین هیأت فداییان اسلام هر شب از ساعت 22:30 مراسم مناجات خوانی شب‌های ماه مبارک رمضان را به همراه جزخوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام حسین آقا میری و مداحی سید رضا نریمانی خواهد داشت.

مسجد سیف‌الله خان واقع در خیابان گلزار، هر شب از ساعت 22 برنامه مناجات و قرائت دعای افتتاح برگزار خواهد کرد.

برنامه مناجات و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی هر شب از ساعت 22 آستان مقدس حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

همچنین مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 18:45 مراسم جزء خوانی قرآن کریم با عنوان «محفل انس با قرآن» همراه با تفسیر آیات منتخب هر جزء از قرآن کریم  را خواهد داشت.

و در پایان گلستان شهدای شهر شهیدپرور اصفهان هر شب از ساعت 22:30 مراسم مناجات خوانی و دعای ابوحمزه ثمالی را خواهد داشت.

انتهای پیام/63106/ر10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول