اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایان مرحله اول استقرار مجدد نیروهای تحت نظارت سازمان ملل در بنادر الحدیده

رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد وابسته به سازمان ملل از پایان مرحله اول استقرار مجدد نیروهای تحت نظارت این سازمان در سه بندر «الحدیده» خبر داد و از همکاری دولت نجات ملی یمن در این راستا قدردانی کرد.

پایان مرحله اول استقرار مجدد نیروهای تحت نظارت سازمان ملل در بنادر الحدیده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل لولیسگارد» رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد وابسته به سازمان ملل دوشنبه (دیروز) اعلام کرد، اولین مرحله از طرح استقرار مجدد در بنادر شهر «الحدیده» یعنی «الحدیده، رأس‌عیسی و الصلیف» به پایان رسیده است.

وی همکاری دولت نجات ملی در کمیته مشترک برای تسهیل مرحله استقرار مجدد در بندرهای ذکر شده را ستود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، «ینس فرناندز» معاون لولیسگارد هم اعلام کرد، مرحله اول استقرار مجدد نیروها بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

«سانی الیسون» رئیس تیم ناظران سازمان ملل در بندر «الصلیف» نیز تأکید کرد، این اقدام بدون هیچ مانعی اجرایی شده و دولت نجات ملی تمام تسهیلات لازم را ارائه کرده است.

«محمد القادری» عضو تیم انصارالله در کمیته هماهنگی مشترک نیز گفت: «سازمان ملل از طرف دیگر (تیم وابسته به دولت مستعفی یمن) درخواست خواهد کرد تعهدات مرحله اول توافق سوئد را اجرایی کند».

 

شنبه هفته جاری (21 اردیبهشت) سازمان ملل اعلام کرد، انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق استکهلم، به صورت یکجانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج می‌شود (جزئیات بیشتر).

سازمان ملل یک روز بعد (یکشنبه)  تأیید کرد که نیروهای ارتش و انصارالله یمن طبق برنامه در حال خروج از الحدیده بر مبنای توافق سوئد هستند (جزئیات بیشتر).

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

طبق یکی از بندهای توافق به دست‌آمده در سوئد در شش دسامبر سال ۲۰۱۸،  نیروهای امنیتی  محلی تحت نظارت سازمان ملل در شهر و بندر الحدیده مستقر می‌شوند و دیگر نیروهای مسلح متعلق به طرفهای درگیر باید این مناطق را ترک کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول