اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توافق ایران و ترکمنستان برای توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها

وزیر امور خارجه ایران دیدارهای انجام شده با مقامات ترکمنستان را خوب برشمرد و گفت: توافق کردیم روابط دو کشور در همه حوزه ها از جمله حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

توافق ایران و ترکمنستان برای توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق آباد سفر کرده، عصر امروز (دوشنبه) پس از دیدار با مقامات ترکمنستان در تشریح گفت وگوهای انجام شده، عنوان کرد: دیدارهای بسیار خوبی با ریاست جمهوری ترکمنستان و وزیر خارجه این کشور داشتیم و درباره مسائل روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردیم.

وی افزود: روابط ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه و دوست بسیار روابط نزدیک و گسترده ای است و امروز توافق کردیم این روابط در همه حوزه ها از جمله حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

ظریف  بیان کرد: امیدواریم روابط ما در حوزه ترانزیت، انرژی، همکاری های تجاری و در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روابط فرهنگی دو کشور به نفع مردم ایران و ترکمنستان و به نفع مردم منطقه پیشرفت کرده و به پیش برود.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) 22 اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق آباد سفر کرد. او امروز ضمن دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «رشید مردوف» همتای ترکمنستانی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

 

 

 

همزمان با سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ا یران به عشق‌آباد، نشست مشترک هیأت‌های رسمی ایران و ترکمنستان به ریاست محمدجواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، راه و نیرو از ایران و بخش‌های ذیربط ترکمنستانی امروز (دوشنبه) در محل وزارت خارجه این کشور برگزار شد.

در این نشست پس از گفت‌وگو و تبادل نظرهای فنی و کارشناسی، در خصوص مهمترین مسائل اقتصادی و تجاری موجود بین دو کشور تفاهمات و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای حاصل شد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول