اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

ایران؛ اثرگذارترین کشور علمی در غرب آسیا

ایران با انتشار بیش از 54 هزار و 380 سند علمی در صدر جدول کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است.

ایران؛ اثرگذارترین کشور علمی در غرب آسیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در آخرین رتبه‌بندی سایمگو در بخش اثرگذاری علمی، ایران با ارائه و انتشار بیش از 54 هزار و 388 سند علمی در صدر جدول کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است.

براساس آمار و ارقامی که توسط این نظام رتبه‌بندی منتشر شده، ترکیه دومین جایگاه جدول را به خود اختصاص داده است؛ محققان ترکیه‌ای با ارائه و انتشار 42 هزار و 405 سند علمی بعد از ایران قرار گرفته‌اند. 

عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، کشورهای مصر، امارات متحده عربی، عراق، قطر، اردن، لبنان، عمان، کویت، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب بعد از ایران و ترکیه قرار گرفته‌اند و جایگاه سوم تا شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. 

بررسی سایمگو بیانگر آن است که محققان ایرانی در ارائه و نشر اسناد علمی نسبت به سال 2016 با پیشرفت قابل قبولی مواجه بوده‌اند؛ براساس داده‌ها در سال 2016 سهم ایران از انتشار اسناد علمی 51 هزار و 672 سند بوده است که این رقم نسبت در سال 2017 حدود سه هزار سند افزایش داشته است. 

تأکید بر فراگیری در سراسر جهان، مشتری‌مداری و جامعیت علمی از شاخص‌‌ترین ویژگی‌های رتبه‌بندی سایمگو است.

هدف از این رتبه‌بندی به دست آوردن شناخت منحصر به فرد  از مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی و تخصیص استنادهای علمی به هر مؤسسه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول