اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جزئیات اسکان موقت اصناف ایکی قاپیلار/ واگذاری ۱۲۰ مغازه از اموال شهرداری تبریز

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز لایحه دو فوریتی تجویز واگذاری ۱۲۰ مغازه از اموال شهرداری تبریز به اصناف سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز که در آتش سوخته است، تصویب شد.

جزئیات اسکان موقت اصناف ایکی قاپیلار/ واگذاری ۱۲۰ مغازه از اموال شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز لایحه دو فوریتی تجویز واگذاری ۱۲۰ مغازه از اموال شهرداری تبریز واقع در بازار مشروطه و میدان صاحب الامر (عج) به صورت اجاره‌ای با اجاره ماهانه یک هزار تومان با انعقاد قرارداد رسمی اجاره با اخذ ضمانت‌نامه معتبر به اصناف سرای دودری، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

کریم صادق زاده تبریزی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تشکر از شهردار، معاونان و آتش‌‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش سوزی بازار تبریز گفت: از رای قاطع اعضا شورا در راستای حمایت از اصناف و کسبه آسیب دیده بازار تبریز تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بعد از گذشت چندین سال از حادثه پلاسکو فعلا مغازه‌ای از سوی هیچ نهادی در اختیار اصناف و مغازه‌داران پلاسکو قرار نگرفته است و لایحه امروز شهرداری تبریز و رای اعضای شورای اسلامی شهر نشانگر حمایت و همراهی اعضا شورا و شهرداری با اصناف سرای ایکی قاپیلی‌لار است.

صادق زاده گفت: از شهردار تبریز می خواهم با توجه به موقعیت این بازار بزرگ که نماد هویت و  تاریخی شهر محسوب می شود و همچنین تیمچه‌ها و سراها که مملو از انواع کالاهای نفیس و گران‌بها هستند، دستور استقرار دائمی عوامل آتش نشانی را بصورت شبانه روزی صادر و نسبت به تعبیه تجهیزات پیشرفته در مکان های مختلف برای مهار اولیه سانحه جلوگیری شود.

صادق‌زاده ادامه داد: خوشبختانه سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی در پایان سال ۹۸ در شورای عالی حفاظت و ایمنی کشور تصویب شده و از شهردار محترم تقاضا دارم با تدابیر راهکارهای لازم نسبت به تبدیل وضعیت آتش نشانان از قرارداد شرکتی به کار معین اتخاذ کند.

وی همچنین در تذکری مجدد به شهردار تبریز در خصوص رفع مشکل پرداخت اضافه کاری پرسنل در سال ۹۸ گفت: در وضعیت فعلی اقتصادی جامعه چشم امید کارگران به شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز است و از شهردار محترم تقاضا داریم که با اتخاذ تدابیر لازم، پرداخت حقوق و مزایا بر اساس قانون کار و مصوبات شورای عالی کار انجام پذیرد.

صادق‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری تبریز، شهرداری باید هزینه‌های زاید را حذف کند نه اینکه بخواهد از هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل این کسری را جبران کند.

وی  گفت: از شهردار تقاضا داریم تا بعنوان بالاترین مقام اجرایی شهرداری تبریز این مورد را بررسی و کارگران را در جریان امر قرار دهند.

در پایان این نشست اعضای شورای اسلامی شهر از آتش نشانان ایثارگر سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تجلیل کردند.

انتهای  پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول