اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برای مرمت یخچال میرفتاح مشکل اعتباری نداريم/ میرفتاح در انتظار تهیه طرح مرمتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه نگرانی برای تأمین اعتبار یخچال میرفتاح وجود ندارد گفت: اعتبار مرمتی بنا هنوز مشخص نیست و بعد از تهیه طرح مرمتی آن می‌توان رقم آن را اعلام کرد.

برای مرمت یخچال میرفتاح مشکل اعتباری نداريم/ میرفتاح در انتظار تهیه طرح مرمتی

علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به منظور تحلیل و آسیب‌شناسی سازه‌ای و کاربردی بنای تاریخی میرفتاح که در سیل اخیر تخریب شد، فتوگرامتری بنا انجام شد و منتظر نتایج آن هستیم.

وی ادامه داد: شرکت «عمارت خورشید» نیز از بنا بازدید کرده تا تحلیلی از شرایط آن داشته باشیم که چه دلیلی موجب ریزش آن شده تا در مرمت لحاظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: مرمت یخچال میرفتاح در ابتدا آسیب‌شناسی شده، سپس طرح مرمت تهیه می‌شود و بعد بر مبنای طرح که به تصویب سازمان رسید، انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نگران تأمین اعتبار نیستیم افزود: اعتبار مرمتی بنا هنوز مشخص نیست و بعد از تهیه طرح مرمتی آن می‌توان رقم آن را اعلام کرد.

مالمیر اضافه کرد: سال گذشته حمام قلعه اشتران مرمت شد و امسال یکی از برنامه‌های مرمتی بخشی از قلعه اشتران است که انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه هر سال تعدادی آثار بر اساس بودجه و حجم کاری برای مرمت در نظر گرفته می‌شود گفت: در سال‌های 96 و 97 مرمت بناهایی از جمله میدان امام (ره)، بازار تاریخی و آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر و بناهای شهرستان‌ها انجام شد.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول