اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سلیمی: ۸۰۰ هزار تن برنج مازاد بر تولید و واردات داریم ولی جهاد کشاورزی مدیریت ندارد

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: میزان مصرف برنج در کشور در طول سال 3 میلیون تن است که تولید داخلی آن ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن هم واردات داریم و ۸۰۰ هزار تن اضافه برنج دارید؛ در حالی که جهاد کشاورزی این بازار را مدیریت نکرده و قیمت برنج بالا رفته است.

سلیمی: ۸۰۰ هزار تن برنج مازاد بر تولید و واردات داریم ولی جهاد کشاورزی مدیریت ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: گفته می‌شود تعدادی از مسئولان دولتی در ضیافت افطاری سفارت انگلیس شرکت کرده‌اند که واقعاً جای سوال و پاسخ آنها را دارد. 

وی افزود: این آقایان اگر تمکن مالی نداشته و نیاز به یک وعده غذایی داشتند می‌گفتند تا مردم و نمایندگان در مجلس برای آنها صدقه جمع کنیم. 

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: دیگ پلوی سفارت انگلیس در عصر مشروطه خاطر همگان هست که مصیبت‌هایی را برای کشور به بار آورد.

وی گفت: چرا این افراد مخفیانه به این افطاری رفتند و از چه می‌ترسیدند؟ 

سلیمی افزود: برخی از افراد کت و شلوار و پیراهن یقه آخوندی می‌پوشند اما فکرشان قجری است؛ آیا آنها هدیه‌ای گرفته‌‌اند؟ آیا مذاکره کرده‌اند؟ باید توضیح دهند.

وی تصریح کرد: این افراد حاضر در این مراسم با تفکر انگلیس‌زده و غرب‌زده می‌خواهند مشکلات کشور را حل کنند؟

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: برخی افراد که می‌گویند شفافیت شفافیت باید به صورت شفاف توضیح بدهند چرا به مراسم افطار سفارت روباه پیر رفته و بر سر سفره آنان نشسته‌اند؟ ولی مردم در گرانی دست و پا می‌بزند.

وی تصریح کرد: میزان مصرف برنج در کشور در طول سال 3 میلیون تن است که تولید داخلی آن ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن هم واردات داریم و ۸۰۰ هزار تن اضافه برنج دارید؛ در حالی که وزیر جهاد کشاورزی این بازار را مدیریت نکرده و قیمت برنج به اینجا رسیده است.

سلیمی افزود: بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی مجلس تخصیص یافت ولی برخی افراد تصمیم گرفتند با ارز  نیمایی واردات واردات و توزیع انجام شود. لذا باید مشخص شود چه کسی تصمیم گرفته است ضمن اینکه این کار رانت زیادی را بوجود می‌آورد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول