اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عزم جدی دستگاه قضا و منابع طبیعی مازندران در برخورد با قاچاقچیان چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: اشخاصی که در ساماندهی خرید محصولات جنگلی غیرمجاز فعالیت می‌کنند از این گونه اقدامات اجتناب کنند در غیر این صورت با برخورد قاطع قضایی مواجه می‌شوند.

عزم جدی دستگاه قضا و منابع طبیعی مازندران در برخورد با قاچاقچیان چوب

سیدمحسن موسوی‌تاکامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: به‌منظور حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی و در پی افزایش مراکز خرید محصولات جنگلی در مرکز استان، با حمایت و همراهی حسینی عالمی دادستان مرکز استان و به اتفاق مسؤولان مرتبط قضایی، انتظامی، خورشیدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، حجازیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساری، از نحوه  کار، تهیه خرید و فروش محمولات جنگلی توسط مراکز و واحدهای صنفی در سطح شهرستان ساری بازدید به عمل آوردیم که در این بازدید که از 10 واحد مرتبط (مراکز دپو چوب آلات) به‌صورت میدانی صورت گرفت.

وی افزود: هفت واحد که به‌صورت غیرمجاز اقدام به فعالیت می‌کردند و در سطح گسترده، محمولات جنگلی فاقد پروانه را خریداری می‌کردند، شناسایی و دستور جلوگیری از ادامه فعالیت و پلمب آن توسط دادستان در محل صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری تصریح کرد: در همین زمینه یک دستگاه کامیون حامل چوب غیر مجاز نیز به پارکینگ منتقل شد.

این مسؤول ادامه داد: دادستان مرکز استان واحدهای صنفی مجاز را دعوت به رعایت اصول فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کرد و هشدار داد: اشخاصی که در ساماندهی خرید محصولات جنگلی غیرمجاز فعالیت می‌کنند از این گونه اقدامات اجتناب کنند در غیر این صورت با برخورد قاطع قضایی مواجه خواهند شد.

موسوی اظهار کرد: دادستان مرکز استان از همکاران قضایی و انتظامی خواست تا با این گونه اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی برخورد جدی کنند.

وی در پایان از تمامی هم‌استان‌‌های فهیم و طبیعت دوست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه عواملی اعم از تخریب، تصرف غیرمجاز، قاچاق چوب آلات جنگلی و ... با شماره امداد جنگل و مرتع 1504 که به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش است ارتباط برقرار کنند تا همکاران یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه در نخستین فرصت نسبت به برخورد جدی و قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول