اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند در غیراینصورت جمهوری اسلامی ایران نیز خود را موظف به اجرای تعهدات دربرجام نمی‌داند.

اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌شهر اظهار کرد : اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند در غیر اینصورت جمهوری اسلامی ایران نیز خود را موظف به اجرای تعهدات دربرجام نمی‌داند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 14 بار تأیید کرد که کشورمان به تعهدات خود دربرجام عمل کرده است اما طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود در خصوص روان‌سازی معاملات انرژی و بانکی عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: پس‌ازآن که رژیم آمریکا در سال گذشته از برجام خارج شد، اروپایی‌ها به‌نوعی دنباله‌رو سیاست‌های ضدبرجامی و تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدند و به تعهدات خود عمل نکردند.

ملکیان ادامه داد: مسؤولان کشور در این‌یک سال خروج آمریکا از برجام با صبوری و باوجود تشدید تحریم‌های دولت ترامپ به تعهدات خود عمل کردند وهربار به سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گوشزد کردند که صبر ایران نیز حدی دارد.

وی با استقبال از تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول یکی از ستون‌های برجام را هدف قرار داده و اگر تا دو ماه دیگر خواسته‌های قانونی کشور اجرا نشود گام دوم را برخواهدداشت و در اقدام بعد درصد غنی‌سازی را هدف قرار خواهد داد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر تصریح کرد که نقشه راه کاملاً روشن است و مسؤولان کشور تصویر واضحی را پیش روی 1+4 گذاشته‌اند و البته آمادگی را هم برای مذاکره اعلام کرده‌اند.

وی پیروزی اخیر حماس را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تبرک گفت و اظهار داشت: مقامات تل‌آویو به عدم بازدارندگی در برابر حماس اعتراف کردند و جنبش حماس توانست رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات بیشتری در مفاد آتش‌بس مجبور کند

امام‌جمعه شاهین‌شهر اضافه کرد: تل‌آویو هیچ نیروی بازدارنده‌ای در برابر جنبش حماس در نوار غزه نداردو مقامات این رژیم جعلی در برابر جنبش حماس سر فرود آورده‌اند.

وی برخورد با روزه‌خواران را از وظایف نیروی انتظامی و قوه قضائیه وامربه معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت  یادآوری کرد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهردربخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که روحیه انقلابی به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسئله تشکیک و آن را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: انقلابی گری یعنی تدین و پایبندی به تکالیف شرعی،خدمت خالصانه و بدون منت‌، عدالت‌خواهی، آزادگی و دفاع از مظلومان عالم‌،استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر، نفاق و طمع‌ورزی و سلطه بیگانگان‌، مرزبندی شفاف با دشمنان دین و انقلاب، دفاع از اقتدار و امنیت ملی‌ و اعتماد به مردم، صداقت و وفاداری‌ است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر سالروز رحلت حضرت خدیجه کبرا(س) همسر نبی مکرم اسلام(ص) را تسلیت و از جان‌فشانی‌های آن حضرت در پیش برد اسلام سخن گفت.

وی مؤمنان را به دستگیری و کمک‌رسانی بیشتر به مستمندان و تأمین بیشتر بسته‌های افطاری برای آنان توصیه کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه نخست نماز درباره فواید وآثارروزه در زندگی دنیوی و اخروی مؤمنان مطالبی بیان کرد که روزه موجب استجابت دعا، رفع گرفتاری‌ها و وسیله‌ای برای شکرگزاری از پروردگار متعال است.

 

به گزارش فارس شرکت‌کنندگان در مراسم امروز راهپیمایی سراسری حمایت از اقدام شورای عالی امنیت کشور در برابر بدعهدی‌های امریکا در شاهین‌شهر بر اقدام قاطعانه در برابر بدعهدی‌های دشمن تأکید کردند و حمایت از آغاز مقابله نهادهای مسئول با عهدشکنی و بدقولی کشورهای طرف مذاکره هسته‌ای و برداشتن گام‌های جدی و اقدام قاطعانه بدون عقب‌نشینی از مواضع تا شکست مفتضحانه امریکا و اذنابش را خواستارشدند.

انتهای پیام/63098/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول