اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رشد 39 درصدی صادرات استان از لحاظ ارزشی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: خوشبختانه استان در فرودین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ ارزش صادرات ۳۹ درصد رشد داشته‌‌ است.

رشد 39 درصدی صادرات استان از لحاظ ارزشی

محمدرضا علمدار در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص مصوبات جلسه امروز کارگروه توسعه صادرات استان یزد، گفت: در این جلسه دستور کارهای مختلفی وجود داشت که در ابتدای جلسه به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت صادرات و واردات استان پرداخته شد.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد در فرودین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ ارزش صادرات ۳۹ درصد رشد داشته‌‌؛ همچنین استان یزد در این راستا در این مدت ازلحاظ وزنی نیز ۴۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار دات: در دستور کار بعدی گزارش ثبت سفارش و تخصیص ارز کالا توسط سازمان صمت استان صورت گرفت که در این راستا بعدازآن تفویض اختیاری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان یزد انجام شد، تاکنون دو هزار و ۴۴۴ پرونده در ثبت سفارش‌ها کارشناسی شده‌اند و ۱۳۰ مورد نیز در دست اقدام است که رتبه استان یزد در راستای تائید سفارش‌ها در کشور ششم است.

علمدار با بیان اینکه در دستور کار بعدی به بررسی و تصویب تقویم نمایشگاهی پرداخته شد که در این راستا کمیته‌ای در راستای زمان‌بندی نمایشگاه‌ها به اقدامات کارشناسی پرداخته‌اند که این مهم در جلسه امروز مورد تصویب واقع شد، تصریح کرد: در جلسه امروز نیز گزارشی مبنی بر آخرین وضعیت محل نمایشگاه دائمی ارائه گردید و تصمیماتی در این راستا صورت گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: درنهایت برای تسریع در امر صادرات استاندار یزد دستورات بسیار خوبی را صادر کردند و مصوبات دیگر ما تعیین نماینده ویژه و تام‌الاختیار استاندار یزد جهت پیگیری تخصیص ارز از بانک مرکزی بود.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در این جلسه تشکیل کمیته‌ای تام‌الاختیار از سوی استاندار یزد مورد تصویب قرار گرفت تا پیگیر مسائل رفع اختلافات بین گمرک و بانک‌های عامل شود و کالاها ترخیص شوند و مباحث اداری آن‌ها به‌خوبی طی شود تا کارخانه‌های استان در خصوص مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول