اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خداحافظی بسکتبال گرگان با آسیا از شایعه تا واقعیت

حضور تیم بسکتبال شهرداری گرگان در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا با نایب قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور موضوعی است که طی روزهای گذشته مورد بحث و اختلاف نظر کارشناسان، هواداران و مدیران قرار گرفته است.

خداحافظی بسکتبال گرگان با آسیا از شایعه تا واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از سال‌ها ناکامی از حضور در جمع سه تیم برتر لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، در لیگ برتر 1397 – 1398 موفق شد با یک برنامه‌ریزی درست، استفاده صحیح از نیروی انسانی و سرمایه تزریق شده به تیم، بکارگیری نیروی جوان و باتجربه در کادر فنی و بازیکنان، حمایت همیشگی پرشور هواداران و استفاده از تیم روانشناسی نتایج شگفت‌آوری را به دست آورد.

برخی از کارشناسان در ابتدای فصل معتقد بودند تیم بسکتبال شهرداری گرگان امسال نیز نمی‌تواند با بودجه 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی در شرایط نوسانات شدید قیمت ارز به خواسته‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدنظر خود  دست یابد و حتی کسی متصور نبود تیم بسکتبال شهرداری گرگان بتواند دو بازیکن خارجی باکیفیت جذب کند.

حمایت‌های همه جانبه شهردار گرگان برای تزریق بودجه و در نظر گرفتن تیم مدیریتی درست با تشکیل کمیته انضباطی منسجم و مقتدر تاثیر بسزایی در شکل‌گیری یک تیم حرفه‌ای داشت به گونه‌ای که به گفته عبدالرضا دادبود شهردار گرگان، در ابتدای تشکیل تیم به کادر فنی و تیم مدیریتی تاکید کرده بود در صورت عدم کسب نتیجه در این فصل، تیم‌داری شهرداری گرگان در بسکتبال به پایان خواهد رسید اما در صورت کسب نتیجه خوب تمام تردیدها برای تیم‌داری از بین خواهد رفت.

این مسیر مدیریتی شهردار گرگان و تصویب به موقع بودجه تیم توسط شورای اسلامی شهر گرگان باعث شد کادر فنی با دستیانی باز به سمت جذب بازیکن و اعضای کادر فنی رفته که نتیجه آن تشکیل تیم منسجم و متحد بود.

در پایان فصل در حالی که تمامی اهالی بسکتبال متصور بودند تیم شیمیدر و پتروشیمی بندر امام به فینال رقابت‌ها راه خواهند یافت، دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان فینالیست شدند و این فینالیست شدن رکورد ماندگاری را برای تاریخ بسکتبال شهرداری گرگان رقم زد.

با فینالیست شدن شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال خبر آسیایی شدن و شعار «شهردار آسیایی»، «آسیا سلام» در سالن ورزشگاه طنین‌انداز و بنرهایی با همین مضمون در سطح شهر گرگان نصب شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از شکست «شیمیدر» در مرحله نیمه نهایی باید از مجموع پنج بازی فینال دو بازی را در خانه خود و دو بازی را در خانه حریف یعنی پالایش نفت آبادان انجام می‌داد و در صورت تعداد برابر پیروزی‌های دو تیم بازی پنجم در گرگان برگزار می‌شد که در نهایت از مجموع چهار بازی، شهرداری گرگان سه بازی را واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی رضایت داد.

پس از کسب این مقام و برگزاری جشن نایب قهرمانی تیم در گرگان، در تاریخ 16 اردیبهشت ماه جاری خبری در سایت فدراسیون بسکتبال منتشر و اعلام شد تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شد.

همین خبر دستمایه ایجاد سوءتفاهم و انتشار اخبار ضد و نقیض در بین رسانه‌ها و فضای مجازی با عنوان خداحافظی بسکتبال گرگان با بازی‌های آسیایی شد.

رئیس هیات بسکتبال استان گلستان که در طول مسابقات لیگ به عنوان مدیر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرگان ایفای نقش می‌کرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تیم بسکتبال شهرداری گرگان به طور قطع در مسابقات بسکتبال غرب آسیا شرکت خواهد کرد.

کبیر بیان کرد: از همان ابتدا هم در خبرها و مصاحبه‌‌ها بر این نکته تاکید شد که تیم قهرمان لیگ به عنوان نماینده کشورمان به صورت مستقیم در مسابقات بسکتبال آسیا شرکت خواهد کرد و تیم نایب قهرمان باید در رقابت‌های غرب آسیا شرکت و در صورت قهرمانی به مسابقات آسیایی اعزام خواهد شد.

وی گفت: روز گذشته هم طبق آخرین پیگیری‌های انجام شده به همین نتیجه رسیدیم و تا به این لحظه قوانین و برنامه‌ریزی‌ها بر حضور قطعی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مسابقات غرب آسیا تاکید دارد.

لازم به ذکر است روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر انصراف تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان از حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا منتشر که بلافاصله توسط مسوولان این تیم تکذیب شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول