اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

زنان زندانی از سوی خانواده و جامعه مورد توجه قرار نگرفته‌اند

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کودکان و زنان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و معتقدیم جای زنان در زندان نیست، گفت: بسیای از زنانی که متاسفانه در جامعه دچار لغزش وآسیب شده‌اند یا حقوق شهروندی در مورد آنان رعایت نشده است و یا آنچنان که شایسته است این قشر مورد توجه جدی هم از طرف خانواده و هم از سوی جامعه قرار نگرفته‌اند.

زنان زندانی از سوی خانواده و جامعه مورد توجه قرار نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پریسا علیلو امروز در دیدار با مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جای مادران در زندان‌ها نیست، اظهار کرد: با ارائه آموزش‌های لازم و کمک به جامعه زنان می‌توان از ورود آن‌ها به زندان‌ها پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم زندان‌ها به دانشگاه تبدیل شوند، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود اجتماعی و فرهنگی برای توسعه آموزش‌ها در بین جوانان استفاده کرد و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تهذیب نفس و انتخاب راه صحیح برای ادامه زندگی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: کودکان و زنان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و معتقدیم جای زنان در زندان نیست و بسیاری از زنانی که متاسفانه در جامعه دچار لغزش وآسیب شده‌اند یا حقوق شهروندی در مورد آنان رعایت نشده و یا آنچنان‌که شایسته است این قشر مورد توجه جدی هم از طرف خانواده و هم از سوی جامعه قرار نگرفته‌اند.

وی پیشگیری را بهتر از درمان دانست و تصریح کرد: باید در جامعه برنامه‌های پیشگرانه از انواع آسیب‌ها را در دستور کار قرار داد تا مجبور نشویم به درمان آن فکر کنیم.

2 درصد آمار جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌غربی را زنان تشکیل ‌می‌دهند

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی هم در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان در جامعه ما نقش بسیار ارزنده‌ای در تربیت فرزندان و کانون گرم خانواده دارند، ما در جامعه اسلامی تمایل زیادی به ساخت زندان نداریم چراکه معتقدیم زنان در جامعه باید بیش از پیش تکریم شوند چون همواره در احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) به تکریم و نقش زنان در جامعه بسیار تاکید شده است.

حمزه بروجنی با بیان اینکه دو درصد آمار جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌غربی را زنان تشکیل ‌می‌دهند، افزود: متاسفانه به دلیل تعدد احکام مجرمانه و ناآشنایی مردم نسبت به قوانین، بیشتر افرادی که به زندان وارد می‌شوند اقامتی کمتر از یک ماه در زندان دارند که با وجود اقامت کوتاه مدت، فرد و خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که این موضوع در زنان ملموس‌تر است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان زن را مستلزم فرهنگ‌سازی، توجه به مشکلات زنان وحمایت‌های همه دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه امور بانوان استانداری دانست و خاطر نشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات مددجویان زن، دادیار ناظر ویژه زن در اندرزگاه نسوان مستقر شده است که امیدواریم این مشکلات  به طور محسوسی کاهش یابد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی به اجرای طرح‌های جدید حمایتی و تکریمی برای زندانیان زن اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد تغییراتی در پوسته داخلی اندرزگاه نسوان خواهیم بود که با این تغییرات طبقه‌بندی زندانیان بیش از گذشته انجام خواهد گرفت.

بروجنی از احداث مهدکودک جدید اندرزگاه نسوان در جوار زندان و مجموعه ندامتگاه نسوان خبر داد واظهار کرد: به جهت کرامت هر چه بیشتر زندانیان زنی که از زندان آزاد می‌شوند، مقررشده محلی برای اقامت موقت زنانی که از زندان آزاد می‌شوند تا سپردن آنها به دست خانواده احداث شود تا پس از آزادی دچار آسیب نگردند.

به گزارش فارس، در این دیدارمقرر شد تفاهم نامه‌ای مابین اداره‌کل زندان‌ها واداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی برای تعامل و همکاری بیش از پیش در جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، ارائه آموزش‌های موثر برای خانواده زندانیان و اجرای برنامه‌های آموزشی، حمایتی از زنان زندانی منعقد شود.

انتهای پیام/1054/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول