اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رفع مشکلات مددجویان هرمزگانی نیازمند اعتبار یک‌هزار میلیاردی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: مدیریت فقر در سال‌جاری نیازمند تامین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است که با کمک و مشارکت بیشتر مردم در کنار کمک‌های دولتی می‌توان خدمات ارزشمند و ماندگارتری را به جامعه هدف ارائه داد.

رفع مشکلات مددجویان هرمزگانی نیازمند اعتبار یک‌هزار میلیاردی است

علی الهیاری بعد از ظهر امروز در گفت وگو با  خبرنگار فارس در بندرعباس با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را بهار نیکوکاری، انفاق و یاری رساندن به نیازمندان دانست و اظهار داشت: بهترین فرصت برای توجه به امور فقرا و نیازمندان است و فضیلت این ماه نسبت به دیگر ماه‌های سال بیشتر است.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما، بیشترین مشکل مردم در خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند؛ تامین وسایل سرمایشی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان ادامه داد: از طرفی هزینه‌های بالای درمان، دغدغه بزرگی برای خانواده‌ها است و یکی از موضوعات اصلی که به ادارات کمیته امداد مراجعه می‌کنند، درخواست جهت تامین هزینه‌های درمان است که با وام‌های قرض‌الحسنه و از طریق کمک‌های موردی در موارد اضطرار و اورژانس در خدمت خانواده‌ها هستیم؛ ولی متأسفانه به دلیل حجم بالای مراجعات مردم، نمی‌توانیم همه درخواست‌ها را پاسخگو باشیم.

الهیاری به تامین مسکن برای خانواده‌های نیازمند اشاره داشت و گفت: هزینه بالای اجاره مسکن در شهر بندرعباس و در اکثر نقاط استان بسیار آزاردهنده است و نداشتن سرپناه، به عنوان مشکلات عمده مردم مطرح می‌شود.

وی، تامین معیشت مردم با توجه به گرانی و شرایطی که در جامعه حاکم است را یکی دیگر از دغدغه‌های بزرگ خانواده های تحت پوشش کمیته امداد دانست و افزود: اگر در کنار اعتبارات دولتی، مردم و خیران نیز همیاری بیشتری کنند، می‌توانیم خدمات قابل قبول‌تری را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان بیان داشت: حتماً نباید کمک‌ها به نیازمندان از طریق کمیته امداد صورت گیرد، بلکه می‌توان در محلات به همسایه خود کمک کنند. حتی در بین اقوام و فامیل نیز می‌توان در راستای رفع فقر گام برداشت و در این صورت قطعا مشکلات فقر کمتر خواهد شد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: اعتقاد ما این است که ساز و کار دین مبین اسلام فقرزدایی است که عملیاتی شدن این امر مهم سبب زدودن فقر از چهره جامعه خواهد شد.

الهیاری با اشاره به کلام معصومین درخصوص زکات اضافه کرد: زکات یک ظرفیت فوق العاده برای رفع فقر و محرومیت در جامعه اسلامی است. مشارکت مردم در یاری رساندن به فقرا در همه زمینه‌ها می‌توان به خوبی معضل فقر را مدیریت کرد، چرا که فقر مشکل فقرا نیست، مشکل همه جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)  هرمزگان ابراز داشت: با آمدن فقر، ناامنی در جامعه حاکم می‌شود و فساد ممکن است در جامعه گسترش پیدا کند، در نتیجه آسیب‌های اجتماعی در جامعه بروز و ظهور می‌کند.

الهیاری با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی، مشارکت مردم و دستگیری از همدیگر و توجه به همنوع، یکی از ابزارهای مهم پیروزی ما در این جنگ است، افزود:  اگر مسیر کمک‌رسانی و امدادرسانی را برای مردم ترسیم، و آثارش هم به مردمی که در هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند تبیین کنیم شکی نیست که در شرایط جنگ اقتصادی نیز مشارکت بیشتری خواهند کرد.

وی گفت: کمیته امداد به جهت اشرافیت در حوزه فقر، با استقرار شبکه وسیع مددکاری اسلامی، نسبت به شناسایی نیاز خانواده‌ها اقدام کرده که این امر می‌تواند در هدایت مشارکت مردم و کمک‌های مردمی به سمت خانواده‌های فقرا با حفظ اولویت‌ها کمک بزرگی به رفع محرومیت و فقر در جامعه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)  هرمزگان بابیان اینکه با توجه به اینکه سال گذشته 440 میلیارد تومان اعتبارات دولتی  و 64 میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم افزود: امسال برای مدیریت فقر استان یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با کمک و مشارکت بیشتر مردم در کنار کمک‌های دولتی می‌توانیم خدمات ارزشمندتر و ماندگارتری را به جامعه هدف داشته باشیم.

الهیاری به نقش رسانه‌ها به موضوع فقر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در ترویج و فرهنگ‌سازی مسؤولیت اجتماعی، مسائل دینی و کمک به همنوعان در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند.

وی ضمن تشریح برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان گفت: ثبت‌نام از حامیان طرح اکرام ایتام به عنوان یک کار ویژه‌ای در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد و همچنین هفته اطعام و اکرام ایتام از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه بهار قرآن ابراز داشت: توزیع نزدیک به 40 هزار بسته مواد غذایی به عنوان اطعام افطاری بین خانواده‌ها، جمع‌آوری زکات فطره در روز عید فطر و یک برنامه ویژه تلویزیونی با عنوان «چند قدم تا بهشت» از اهم این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول