اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعالیت ۱۰ کارخانه فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ کارخانه فرآوری زرشک با ظرفیت ۱۱ هزار و ۳۴۸ تن در استان فعال است.

فعالیت ۱۰ کارخانه فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی

احمد بیکس امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: 380 سالن بهداشتی زرشک برای نگهداری و خشک کردن این محصول در استان مجوز دریافت کرده است که ظرفیت اسمی این مکان‌ها 39 هزار تن و ظرفیت عملی آن‌ها نیز هفت هزار و 856 تن است.

وی با بیان اینکه همچنین 10 کارخانه فرآوری زرشک با ظرفیت 11 هزار و 348 تن در استان فعال است. افزود: در سالن‌های بهداشتی زرشک، خشک کردن محصول از حالت خرمنی به نیمه‌صنعتی تبدیل و برای خشک کردن آن با کیفیت مطلوب و مناسب اقدام می‌شود.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته 19 هزار و 50 تن زرشک از 15 هزار و 563 هکتار باغ‌های این محصول برداشت شد که امسال نیز برداشت زرشک در استان از نیمه مهر آغاز می‌شود و تا اواخر آذر با توجه به شرایط آب و هوایی ادامه دارد.

بیکس تعداد بهره‌برداران محصول زرشک در خراسان‌جنوبی را 25 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: زرشک به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان از منابع درآمدی کشاورزان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: بیش از 98 درصد زرشک ایران در این استان تولید و زرشک تولیدی علاوه بر مصرف داخل به دیگر کشورها از جمله حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت زرشک در خراسان‌جنوبی با چهار هزار و 233 هکتار مربوط به قاینات است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول