اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

چرا فعل گناه از سوی خداوند معصیت تلقی شده است؟ + صوت

حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی به این سؤال پاسخ داد که چرا خداوند گناه ما که به خودمان لطمه می‌زند را ناپسند می‌داند و آن را معصیت خودش می‌‌داند؟

چرا فعل گناه از سوی خداوند معصیت تلقی شده است؟ + صوت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه طی سخنرانی شب گذشته خود در مسجد امام صادق(ع) که با محور «گناه چیست؟ توبه چیست؟» مصادف با شب دوم ماه رمضان انجام شد به موضوع چرایی ناپسند دانستن گناهانی که به خود انسان لطمه می‌زند و معصیت دانستن آن‌ها از سوی خداوند پرداخت و اظهارداشت: دلیل اول آن است که گناه، رفتار زشتی که به ضرر ما است و دوم آنکه ما منافع بلندمدت خود را در نظر نمی‌گیریم و در نهایت ما نیاز مهمی به نام حس پرستش داریم و خدا از این حس استفاده می‌کند تا گناه نکنیم.

وی با اشاره به لزوم جذاب بودن دین‌داری تصریح کرد: دین‌داری برای کسی سرگرم‌کننده و جذاب است که در خودش ارزش‌افزوده تولید کند.

پناهیان با بیان اینکه باید موانع لذت بردن از دین را حذف کنیم، گفت: تلقی نادرست از دین و گناه از عوامل لذت نبردن از دین است.

صورت کامل این سخنرانی را در زیر بشنوید:

 

حجم بالا

 

 

حجم پایین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول