اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیش‌بینی جهاد اسلامی از احتمال جنگ در تابستان

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با «المیادین»، ضمن اعلام اینکه مقاومت در درگیری اخیر فقط چند ساعت با بمباران تل‌آویو فاصله داشت، افزود، پیش‌بینی می‌شود جنگ دیگری در تابستان برای خلع سلاح مقاومت رخ دهد.

پیش‌بینی جهاد اسلامی از احتمال جنگ در تابستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر مقاومت، غیرنظامیان را هدف قرار داد و اگر نبرد اخیر ادامه پیدا می‌کرد مقاومت فقط چند ساعت با بمباران تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی فاصله داشت.

دبیرکل جهاد اسلامی تصریح کرد: آنچه در غزه رخ داد مانور با گلوله واقعی بود تا آمادگی برای نبرد آینده که ناچار خواهد آمد، کسب شود. توافقاتی میان گروه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخگویی فوری به تجاوزهای (رژیم) اشغالگر وجود دارد.

النخاله ادامه داد: با حماس در قاهره بودیم و تصمیمی مشترک برای فعال‌سازی اتاق عملیات مشترک (گروه‌های مقاومت) برای پاسخگویی به  اشغالگر گرفته شد. نمی‌پذیریم که (اسرائیل) معادله‌ای تحمیل کند که با آن بتواند منازل غیرنظامیان را بمباران کند اما پاسخی دریافت نکند.

دبیرکل جهاد اسلامی تأکید کرد، راهپیمایی‌های بازگشت متوقف نخواهد شد و رژیم صهیونیستی باید به توافق‌های انجام شده در قاهره بازگردد.

النخاله در ادامه گفت: تعهد اسرائیل به توافق‌ها منجر به موافقت ما با آتش‌بس شد؛ درخواست اصلی ما در این مرحله رفع محاصره غزه و توقف تعرض‌ها به راهپیمایی بازگشت است .

دبیرکل جهاد اسلامی پیش‌بینی کرد که در چارچوب خلع سلاح مقاومت،‌ جنگی دیگر در تابستان رخ دهد.

وی ضمن اشاره به تلا‌ش‌هایی که در حال حاضر برای خلع سلاح مقاومت در نوار غزه انجام شده،‌ افزود: ما در مقاومت با تمام آمادگی در هر جنگی که علیه ما انجام شود، ‌وارد خواهیم شد.

النخاله تصریح کرد، مصر به چند دلیل، دیگر به نظارت بر آشتی فلسطینی بازنخواهد گشت.

دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد: در خلال نبرد اخیر (جنگ دو روزه هفته جاری میان غزه و رژیم صهیونیستی) با ایران در ارتباط نبودیم اما ارتباط ما دائمی است؛ ما در ارتباط مستمر با حزب‌الله نیز هستیم و دائما دیدار می‌کنیم؛ شاید پس از این مصاحبه نیز دیدار داشته باشیم.

وی سپس اعلام کرد، تمام محور مقاومت باید به دفاع از غزه بپردازند ؛ رفتارهای رژیم صهیونیستی درباره راهپیمایی‌های بازگشت، عکس‌العمل مقاومت علیه این رژیم اشغالگر را مشخص می‌کند.

النخاله افزود: اسرائیل همواره تلاش می‌کند به رابطه میان حماس و جهاد اسلامی ضربه وارد کند اما هماهنگی میان حماس در بالاترین سطح خود است و هیچ اختلافاتی وجود ندارد. با برادران حماس درباره برنامه آینده برای مقابله با اسرائیل و پاسخ به تجاوزهایش متفق هستیم، ما با حماس بویژه رهبران آن در نوار غزه در همه موضوعات توافق داریم.

دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد:«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نامه‌ای برای (کشورهای) عربی با هدف خلع سلاح مقاومت و معرفی کردن مقاومت به عنوان "شبه نظامی" فرستاده است.

النخاله بر توجه کامل محور مقاومت برای آزادسازی اسرا تأکید کرد و در ادامه از «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه به دلیل همکاری کامل برای پاسخ به رژیم اشغالگر تشکر کرد.

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد ؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول