اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد+تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهد فسیل‌هایی که حدود دو دهه پیش توسط یک نوجوان کشف شد، مربوط به دایناسوری است که قدمت آن به 92 میلیون سال قبل بازمی‌گردد.

این فسیل 92 میلیون سال قدمت دارد+تصاویر

به  گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند، فسیل‌هایی که سال 1998 توسط یک نوجوان کشف شده مربوط به یک دایناسور با وزن ۴۵ تا۹۰ پوند می‌شود.

این دایناسور که فسیل‌های آن حدود 20 سال پیش کشف شد از خانواده تیرانوسوروس‌های غول پیکر با وزن ۹ تن بوده است.

کارشناسان عمر این فسیل را حدود 92 میلیون سال تخمین زدند و اعلام کرده‌اند این دایناسور حدود 9 متر ارتفاع و 2.7 متر طول داشته است. 

استرلینگ، کاشف این فسیل‌ها هم‌اکنون استادیار دانشکده علوم تکنولوژی ویرجینیا است که در سن 16 سالگی در یک سفر اکتشافی به مکزیک این فسیل‌ها را پیدا کرد.

این دایناسور که «Suskityrannus hazelae» نام گرفته به هنگام مرگ حدود 3 سال داشته و در این مدت به نظر می‌رسد حیوانات کوچک‌تر از خود را شکار می‌کرده است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، این فسیل ۹۲ میلیون ساله به عصر کرتاسه تعلق دارد؛ در اواخر دوره کرتاسه برخی پستانداران کوچک به وجود آمدند و همچنین در این دوره دایناسورها و آمونیت‌ها منقرض شدند.

قاره‌ها در دوره‌های قبلی از یکدیگر جدا شده بودند و تنها قاره آفریقا از آمریکای جنوبی در دوره کرتاسه پیشین از هم جدا شدند؛ همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در این دوره و در 91 تا  92 میلیون سال قبل به مدت دویست هزار سال هوای زمین به حدی گرم بوده که تنها 50 درصد قاره قطب جنوب پوشیده از یخ بوده است.

تصاویری از این فسیل‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول