اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شاهد شوک‌ افزایشی قیمت مسکن هستیم/سیاست‌ فعلی مسکن راه به جایی نمی‌برد

نماینده مردم عسلویه در مجلس از دولت و وزرات راه و شهرسازی خواست تا سیاست‌های خود را در حوزه تولید مسکن عوض کند چرا که این سیاست‌های موجود راه به جایی نمی‌برد.

شاهد شوک‌ افزایشی قیمت مسکن هستیم/سیاست‌ فعلی مسکن راه به جایی نمی‌برد

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از افزایش اجاره‌ بهای مسکن، اظهار داشت: آمارها و گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن نسبت به چند ماه گذشته وضعیت مطلوبی ندارد. 

وی افزود: البته بخشی از این افزایش قیمت متأثر از وضعیت بازار و قیمت دلار هم می‌تواند باشد و در این رابطه اخیرا شاهد شوک‌های افزایشی پی در پی ماه‌های قبلی بودیم.

وی با اشاره به اینکه از طرفی، تقاضای سوداگرانه در بازار خرید و فروش آپارتمان نسبت به ماه‌های افزایش پیدا کرده است،‌گفت: وزارت راه و شهرسازی اخیرا وعده‌هایی برا ساماندهی بازار مسکن داده است که ما انتظار داریم محقق شود،‌ چرا که کنترل بازار مسکن، می‌تواند بر آینده بازار تأثیر گذار باشد.

وی نوسازی بافت‌های فرسوده و افزایش تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن، را موارد موثر در بهبود وضعیت بازار مسکن ، خواند و گفت: به طوری که با افزایش تسهیلات بافت‌های فرسوده رونق در این بازار ایجاد می‎شود.

الماسی با بیان اینکه مردم ایران مسکن را به‌عنوان یک دارایی سرمایه‌ای در نظر می‌گیرند، گفت: در سه چهار دهه اخیر شاهد افزایش اجاره‌نشین شدن ایرانی‌ها هستیم و در سال 1365 حدود 78 درصد از ایرانی‌ها مالک بوده‌اند؛ درحالی‌که این آمار در سال 1395 به حدود 61 درصد رسیده است؛ به طور معمول چنین روندی نشان‌دهنده افزایش مستاجران در کشور است. 

وی یکی از دلایل اصلی تعیین نرخ اجاره بها را یکی از شاخص قیمت مسکن دانست و تصریح کرد: ما شاهد افزایش قیمت مسکن از زمستان سال گذشته در بازار بودیم و اگر فرض کنیم افزایش قیمت خانه در بهار ۹۷ حباب بوده قطعا افزایش قیمت‌ها در زمستان سال گذشته اثر خود را در افزایش اجاره بها می‌گذارد.

این عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی از افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها و قیمت مسکن انتقاد کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست‌هایی که تاکنون داشتیم نشان می‌دهد که در حوزه مسکن موفق عمل نکردیم.

وی ادامه داد: لازم است که دولت سیاست‌های خود را در زمینه تولید مسکن و اجاره بها تغییر دهد؛‌ چرا که اگر این روال ادامه پیدا کند ما باید -با توجه به اینکه تابستان در پیش بوده و فصل نقل و انتقالات است- همچنان شاهد افزایش موج جدیدی از افزایش قیمت مسکن باشیم.

نماینده مردم عسولیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با این شرایط اقتصادی نمی‌توانند اجاره بها و قیمت مسکن را پرداخت کنند و فشار به آنها وارد می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به جد از دولت و وزرات راه و شهرسازی خواست تا سیاست‌های خود را در حوزه تولید مسکن عوض کند چرا که این سیاست‌های موجود راه به جایی نمی‌برد چرا که قیمت‌ها در این حوزه سرسام آور افزایش پیدا کرده و سیاست موجودی که در پیش گرفتیم اشتباه است و باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه امروز باید سمت تولید مسکن برویم،‌ تصریح کرد: راه نجات مسکن این است که تولید مسکن رونق پیدا کند و این با افزایش تسهیلات محقق می‌شود.

الماسی ابراز تاسف کرد که در شرایط کنونی هیچ نظارتی بر بازار مسکن وجود نداشته و مالکان، قیمت اجاره بها را به میزان دلخواه افزایش می دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول