اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

شلیک همزمان دهها موشک؛ تاکتیک «القسام» برای عبور از «گنبد آهنین»

شاخه نظامی حماس در دور جدید درگیری‌های هفته جاری با رژیم صهیونیستی از تاکتیکی ویژه برای عبور از سامانه موسوم به «گنبد آهنین» استفاده کرد.

شلیک همزمان دهها موشک؛ تاکتیک «القسام» برای عبور از «گنبد آهنین»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد، این جنبش در درگیری‌های هفته جاری موفق شد سامانه موسوم به «گنبد آهنین» را فریب دهد.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، ابوعبیده تصریح کرد، گردان‌های القسام با تاکتیک شلیک همزمان دهها موشک در یک دور، از آنچه گنبد آهنین نامیده می‌شود، عبور کرد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت، حماس در دور جدید درگیری‌ها از راکت‌های کوتاه‌برد و سنگین استفاده کرده و تنها در یک ساعت 117 راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

گردان‌های القسام در این دور از درگیری‌ها از موشکی جدید به نام «s40» استفاده کرد . «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز برای اولین بار از موشک «بدر 3» رونمایی کرد و «عسقلان» را با آن هدف قرار داد.

صبح روز شنبه هفته جاری (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد ؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دیروز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول