اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تأکید نیروهای «شرق لیبی» بر ادامه حملات به طرابلس در ماه رمضان

فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی»، با وجود درخواست سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس انسانی، خواستار ادامه حملات به طرابلس شد.

تأکید نیروهای «شرق لیبی» بر ادامه حملات به طرابلس در ماه رمضان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش لیبی که فرماندهی نیروهای شرق این کشور (طبرق) را در حمله به پایتخت (طرابلس) در غرب بر عهده دارد، توقف جنگ را در آستانه ماه مبارک رمضان رد کرد. 

حفتر که از حمایت عربستان، امارات و مصر برخوردار است، دیروز یکشنبه از نظامیان خود خواست تا به صورت قدرتمندانه به حملات خود به شهر طرابلس (مقر دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج) ادامه دهند.


موقعیت شرق و غرب (طبرق و طرابلس)

 

حفتر در یک فایل صوتی که سخنگوی «ارتش ملی لیبی» آن را منتشر کرد، خطاب به نظامیان خود گفت: «با قدرت به جنگ ادامه دهید و به دشمن درسی فراموش ناشدنی بدهید».

وی افزود که «ماه رمضان در نبردهای قبلی در بنغازی و درنه نیز عاملی برای توقف نبردها نبود».

طبق گزارش شبکه الجزیره، این درخواست حفتر برای ادامه حملات به طرابلس در حالی است که هیأت سازمان ملل به لیبی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به مردم این کشور تبریک گفت و «همه طرف‌های درگیر در این کشور را به آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای فراخواند».

در این بیانیه که در صفحه فیسبوک نماینده سازمان ملل در امور لیبی منتشر شد،‌ پیشنهاد شده که «آتش‌بس انسانی از ساعت چهار صبح اول رمضان مصادف با شش ماه میلادی جاری آغاز شود و دو طرف متعهد شوند که هرگونه عملیات نظامی خود را متوقف کنند»

حملات نظامیان حفتر برای تصرف پایتخت لیبی وارد دومین ماه شده است و آنها از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر حملات خود برای تصرف طرابلس را آغاز کرده و توانستند به چهار شهر اصلی واقع در اطراف طرابلس (صبراته، صرمان، غریان و ترهونه) و نیز جنوب این شهر نفوذ کنند اما در نفوذ به پایتخت و تصرف آن هنوز ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول