اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاونت پتروپالایش تشکیل شود/باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم و این ظرفیت وجود دارد که بالاخره بعد از سالها معاونتی از دل پتروشیمی و پالایشگاه با نام معاونت پتروپالایش خارج شود.

معاونت پتروپالایش تشکیل شود/باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم

عبدالحسین بیات مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایشی با عنوان مدیریت تکانه‌های ناشی از تحریم و رفتار دول مختلف در حوزه انرژی ایران که صبح امروز در دانشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران در منابع هیدروکربوری رتبه اول جهان است، گفت: اکنون این شرایط برای ایران مهیا است اما نتوانستیم به خوبی از این فرصت بهره مند شویم و در حوزه پالایش و پتروشیمی به طور دقیق وشایسته وارد شویم.

وی ادامه داد: زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن نگاه ویژه داشت که متاسفانه در این زمینه ضعیف عملکرده ایم.

 وی گفت: در کشورهای صنعتی به گونه ای برنامه ریزی شده است که از محصولات پالایش می توان در پتروشیمی و بالعکس استفاده کرد اما در ایران چنین امکانی وجود ندارد که با راه اندازی پتروپالایشگاه می توان در این زمینه ورود داشت.

بیات خاطرنشان کرد: باید به سمت راه اندازی پتروپالایشگاه حرکت کنیم و این ظرفیت وجود دارد که بالاخره بعد از سالها معاونتی از دل پتروشیمی و پالایشگاه با نام معاونت پتروپالایش خارج شود که امیدوارم با شکل گیری این معاونت قدم موثری در توانمندسازی ایران در مقابله با تحریم ها برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول