اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: اماکن زیارتی و نفتی، دستیابی عراق به اس400 را ضروری می‌کند

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد، وجود اماکن زیارتی و نفتی در عراق دستیابی این کشور به سامانه پدافند هوایی اس 400 را ضروری کرده است.

نماینده عراقی: اماکن زیارتی و نفتی، دستیابی عراق به اس400 را ضروری می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حاکم الزاملی»، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت دستیابی عراق به سامانه‌های پدافند هوایی اس 400 روسیه  به منظور حفاظت از بارگاه مطهر ائمه و اماکن نفتی عراق تاکید کرد.

الزاملی در گفت وگو با وبگاه خبری«SNG الاخباریه» گفت که در زمان برگزاری کنفرانس امنیتی در روسیه به عنوان نماینده عراق حاضر بوده و از زمانی که در کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق عضویت دارد دولت عراق را برای خریدن سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه ترغیب کرده است.

وی افزود: دریافت تانک‌های تی 90 روسی، موفقیتی منحصر به فرد برای ارتش عراق بوده که در حال حاضر همه تجهیزات آن را هم تحویل گرفته است.
عضو پارلمان عراق گفت: عراق دارای اماکن زیارتی و نفتی است که می‌تواند مورد حمله قرار گیرد، از همین رو این کشور نیاز دارد از آسمان خود حفاظت کند، بخصوص در شرایطی که نیروهای ائتلاف بین المللی و ارتش آمریکا حضور دارند، بنابراین دستیابی به پدافند هوایی بسیار مهم است.

وی افزود: وقتی اسرائیل، عراق را به حمله هوایی تهدید می‌کند و دیگران الحشد الشعبی را تهدید به حمله می‌کنند، اهمیت دستیابی عراق به سامانه اس 400 روشن می‌شود.

الزاملی تصریح کرد: «خرید سامانه اس 400 از روسیه موجب می‌شود دیگر این آمریکا نباشد که قراردادهای تسلیحاتی را در  مشت خود دارد بخصوص که آمریکا در تحویل تجهیزات هواپیماهای اف16 و تانک‌های آبرامز هم تعلل می‌کند و دائما می‌پرسد برای چه می‌خواهید و کجا به کار می‌برید گویی به خودش تعلق دارد برخلاف روسیه که آزادی کامل استفاده از آن به همراه تجهیزات در اختیار عراق قرار می‌دهد.»

عضو پارلمان عراق با اشاره به مذاکرات جاری میان بغداد و مسکو برای خرید سامانه اس400 گفت: شاید ظرف دو سال آتی توافق مربوط به آن امضا شود و در شرایطی که ایران و برخی از دیگر کشورها هم این نوعی از این سامانه(اس-300) را دریافت کرده‌اند، دستیابی عراق به آن هم بسیار مهم است.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول