اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

آغاز به کار بازار متشکل ارزی از هفته آینده

یک مقام آگاه گفت: اگر مشکلی به وجود نیاید، بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده تکمیل می‌شود و هفته آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

آغاز به کار  بازار متشکل ارزی از هفته آینده

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: بازار متشکل ارزی نیازمند سیستم‌های نرم‌افزاری و بستر آپی خاصی است و با همه سیستم‌های ارزی و ریالی بانک‌ها و سامانه سنا مرتبط باشد و پایگاه داده جامعی را می‌خواهد و به همین دلیل در راه‌اندازی این بازار تاخیر شده است. 

وی افزود: اگر مشکلی به وجود نیاید، بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده تکمیل می‌شود و هفته آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش فارس، بازار متشکل ارزی، با هدف ساماندهی معاملات نقد بازار ارز و شفافیت در معاملات ‌راه‌انداز‌ی می‌شود.

معاملات در این بازار، برخط (آنلاین) انجام می‌شود و همه صرافی‌های دارای مجوز پس از طی کردن فرایندهای تعیین شده توسط بانک مرکزی می‌توانند در این بازار حاضر شده و اقدام به خرید و فروش ارز کنند.

مشخص شدن میزان تقاضا و عرضه ارز و امکان مدیریت بهتر بازار توسط بانک مرکزی از مزایای راه‌اندازی این بازار است. بانک مرکزی بر عملکرد این بازار نظارت کرده و در صورت لزوم به عنوان عرضه‌کننده و یا متقاضی اقدام به فروش و یا خرید ارز می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول