اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

نمایندگان کارگری در جریان فعالیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفتند

نمایندگان تشکلهای عالی کارگری برای اطلاع از روند فعالیت ها و اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و با دعوت وزیر صنعت و معدن و تجارت در جلسه این ستاد شرکت کردند.

نمایندگان کارگری در جریان فعالیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفتند

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: با پیگیری نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نمایندگان تشکلهای عالی کارگری برای اطلاع از روند فعالیت  ها  و اقدامات  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و با دعوت وزیر صنعت  و معدن  و تجارت در جلسه این ستاد شرکت کردند.

وی توضیح داد: ستاد تسهیل  و رفع موانع  تولید  و کارگرو‌ههای استانی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون الحاق موادی به قانون رفع  موانع تولید رقابت  پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب شورای اسلامی که در خرداد ماه  سال گذشته توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده بود، تشکیل شده است .

یاوری توضیح داد: در ماده 61 قانون مزبور برای بررسی  و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحد های تولیدی به ویژه در موارد مربوط به «تکمیل» و راه اندازی طرحهای نیمه تمام تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و هم چنین  رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست منابع  طبیعی و معادن و رفع موانع  صادراتی، ستاد تسهیل  و رفع موانع  تولید در استانها و کشور تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای ستاد عبارتند از وزیران  صنعت معدن  و تجارت( به عنوان رئیس ستاد)، تعاون کار و رفاه  اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، روسای سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی و صنایع  و معادن و کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی و اعضاء کارگروههای استانی متناظر با اعضای ستاد مذکور انتخاب و مصوبات آن طبق این حکم نافذ واجرائی می شود .

کریم یاوری اعلام کرد: به استناد ماده 62 قانون مذکور بانکها  و موسسات اعتباری صندوق های حمایتی موظفند با اعطاء تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل  حداکثر ظرف  یکماه  موافقت  کنند. در صورت عدم موافقت باید دلائل  خود راهمراه با مستندات به هیاتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی که  در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می کند، ارائه دهند.

این مقام مسئول  در وزارت کار گفت: ازجمله سایر وظائف کارگروههای تسهیل  و رفع موانع  تولید استانی و ستاد تسهیل در کشور بررسی علل رکود با توقف واحد های تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل آنان، کمک به تسریع و تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام تولیدی،  حمایت  و کمک به توسعه  صادرات محصولات  تولیدی است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول