اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نظارت بر ذبح گوشت‌های وارداتی انجام می‌شود

مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: برخی فکر می‌کنند گوشت‌های وارداتی بدون نظارت ذبح انجام می‌شود در حالی که هیچ کشوری مثل ایران در برزیل ناظر شرعی ندارد.

نظارت بر ذبح گوشت‌های وارداتی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام امین رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تنها وزارتخانه دارای نماینده ولی فقیه است اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به صورت مستقیم از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی نشانگر حساس بودن و مهم بودن کار است ادامه داد: یکی از وظایف نمایندگی ولی فقیه در حوزه غذای حلال است تا سر سفره مردم غذای حلال داشته باشیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با اشاره به وجود 9 کشتارگاه فعال و یک کشتارگاه غیر فعال در استان تصریح کرد: پنج کشتارگاه دام سنگین و چهار کشتارگاه طیور در استان فعالیت دارند که در هر 9 کشتارگاه ناظر شرعی حضور دارد و بر ذبح نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ناظر شرعی، مسوولان دفاتر در شهرستان‌ها بر کشتار اسلامی هم نظارت می‌کنند افزود: در شرکت‌های تولیدکننده فرآورده گوشتی به صورت چرخشی از ناظر‌ها استفاده می‌شود تا گوشت نظارت شده و حلال تولید و توزیع شود.

رضایی با اشاره به اینکه در ایامی مانند عید قربان، عاشورا، تاسوعا و... که مردم زیاد قربانی می‌کنند، ناظران سیار فعال هستند افزود: ناظران سیار دوره‌های آموزشی سپری کردند و به شهرستان‌ها اعزام می‌شود به نحوی که در مناسبت‌های این چنینی هر روز 12 ناظر به شهرستان‌ها و استان برای نظارت بر ذبح اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی ناظر به کشورهایی که از آن‌ها گوشت وارد می‌کنیم اعزام می‌شوند افزود: این ناظران بنا به درخواست شرکت‌های واردکننده گوشت اعزام می‌شوند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه عمده واردات گوشت ایران از کشور برزیل است ادامه داد: برخی فکر می‌کنند گوشت‌های وارداتی بدون نظارت ذبح است در حالی که هیچ کشوری مثل ایران در برزیل ناظر شرعی ندارد.

وی با بیان اینکه ایران در کشور برزیل یک پزشک دامپزشکی، یک ناظر شرعی و یک ذابح دارد افزود: تمام افراد در ارتباط با لاشه‌های دام‌های کشتار شده باید دستکش داشته باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه در زمینه غذای حلال با هیچ کس تعارف نداریم افزود: در رابطه با صید ماهی ناظر شرعی به کشور چین اعزام می‌کنیم و صید ماهی کاملا حلال و شرعی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی پرداختن به موضوع زکات است افزود: دبیر شورای زکات بر عهده کمیته امداد است و اما جهاد کشاورزی به دلیل ارتباط به کشاورزان در این شورا عضویت دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه اگر زکات پرداخت نشود خداوند هم رحمت خود را نازل نمی‌کند افزود: سطح زیر کشت گندم آبی در استان 71 هزار و 983 هکتار است که 322 هزار و 272 تن تولید داشته است.

وی سطح زیر کشت گندم دیم در استان را 350 هزار و 858 هکتار با تولید 261 هزار و 968 دانست بیان کرد: سطح زیر کشت جو آبی در استان 32 هزار و 791 هکتار با تولید 127 هزار و 480 تن جو آبی است.

رضایی با بیان اینکه در استان همدان سطح زیر کشت جو دیم 70 هزار و 435 هکتار با تولید 39 هزار و 879 تن بوده است افزود: سطح باغات انگور آبی در استان 211 هزار و 618 هکتار با تولید 384 هزار و 419 تن و انگور دیم در سطح 578 هکتار با تولید یک هزار و 773 تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در تجلیل از نمونه‌های کشاورزی از یک نفر به عنوان معدی برتر زکات تجلیل شد افزود: جهاد کشاورزی هیچ گونه دخالتی در جمع‌آوری و توزیع زکات ندارد.

انتهای پیام/89045/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول