اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تذکرات رمضانی اعضای شورای شهر به شهرداری اصفهان

در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان بر لزوم نظارت بر کیفیت مواد غذایی در ماه رمضان تأکید شد و اعضای شورای شهر تذکراتی ورزشی و فرهنگی دادند و بر این تأکید شد که از شعارهای تکراری در مورد معلمان پرهیز شود.

تذکرات رمضانی اعضای شورای شهر به شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور 11 نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد.

لزوم نظارت بر کیفیت مواد غذایی در ماه رمضان

فتح‌اله معین در نطق پیش از دستور خود با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: انتظار است که اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تلاش کنند نیازمندی‌های این ماه را به سهولت و با قیمت مناسبی در اختیار مردم قرار دهند که کمکی به همه روزه‌داران باشد، همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی و کیفیت رستوران‌ها و سایر مکان‌هایی که مواد غذایی مردم را تأمین می‌کنند، باید از طرف مراکز بهداشتی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از مجموعه فروشگاه‌های کوثر و سازمان میادین میوه و تره‌بار انتظار می‌رود که نظارت بیشتری خصوصاً در تأمین به موقع میوه و مواد غذایی و کنترل نرخ‌ها داشته باشند و این کنترل به نحوی باشد که شاهد برخی تخفیفات ویژه هم در این ماه باشیم.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان برنامه‌هایی طبق روال سال‌های گذشته از قبیل ورزشی و فرهنگی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است، شهر اصفهان در برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه رمضان در سال‌های گذشته نمونه بود که امید داریم امسال هم همین اتفاقات بیفتد.

لزوم حمایت دولت از جاری بودن زاینده‌رود در سال 98

معین در ادامه بیان کرد: مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان صحبتی در خصوص قطع آب زاینده‌رود در خرداد ماه داشته است، امید داریم با صرفه‌جویی مصرف آب و حمایت دولت، زاینده‌رود را در تمام طول سال 98 جاری داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: وضعیتی که در سیل اخیر به وجود آمد نشان داد که بسیاری از تحلیل‌هایی که مبنای برخی حرکت‌ها در خصوص جریان زاینده‌رود و میزان بارندگی‌ها شده بود خیلی مبتنی بر واقعیت نیست و حدود 8 سالی که خشکسالی بود را به عنوان مبنا گرفته بودند.

انتقال آب در دستورکار دولت قرار گیرد

وی تصریح کرد: سیل‌های اخیر، آب‌های شیرینی که به خلیج فارس ریخته شد و اتفاقات اخیر در خوزستان نشان داد انتقال آب بین حوزه‌ای برای نیازهای اساسی مانند شرب، بهداشت و صنعت می‌تواند علاوه بر این‌که می‌تواند در منطقه مرکزی ثبات و آرامشی را ایجاد کند، مانع از ایجاد آسیب‌های زیادتری در برخی استان‌های دیگر نیز می‌تواند باشد، همچنین می‌توان از روان‌آب‌های بهاره‌ای که عمدتاً بلااستفاده می‌شود، برای ایجاد زندگی و حرکت و تلاش در منطقه فلات مرکزی استفاده کرد.

معین در ادامه مطرح کرد: امید داریم مجموعه دولت و به ویژه وزارت نیرو مبحث انتقال آب و تأمین آب شرب و صنعت را در دستور کار قرار داده و دولت تعهدات خود را نسبت به حق‌آبه‌داران در اصفهان و به ویژه کشاورزان عمل کند و فکری اساسی برای تأمین نیازها در این زمینه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: فعالیت‌های عمرانی سد و تونل سوم وضعیت خوبی دارد و امید داریم این نظارت و پیگیری برای همیشه وجود داشته باشد.

جایگاه معلمان مخدوش شده است

علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم هفته یادآوری ضرورت توجه به معلم به عنوان سکان‌دار آموزش و پرورش کشور است و یادآور رسالت و مأموریت مسؤولان در قبال این قشر زحمت‌کش، مرجع و مسؤول در قبال نسل آینده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: آموزش و پرورش باید از این غفلت نجات یابد که چنان‌چه به این مهم توجه نشود آینده‌ای زیان‌بار در انتظار کشور خواهد بود، امروز باید بپذیریم که شأن، قداست، حرمت و جایگاه معلمان به شدت مخدوش گشته است و حال و روز آن‌ها حال و روز مناسبی نیست و انگیزه‌های آن‌ها به شدت تنزل یافته است.

از شعارهای تکراری در مورد معلمان پرهیز شود

وی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که از شعارهای تکراری در مورد این قشر شریف، نجیب، زحمت‌کش و آبرومند پرهیز کنیم و در جهت اعتلای ایران اسلامی و سعادتمندی دانش‌آموزان عزیز در هر جایگاهی که هستیم معلمان را دریابیم، تکریمشان کنیم و به منزلت واقعیشان توجه وافر کنیم.

نصراصفهانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن‌های شهرداری اصفهان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر به مدت 5 شب، بیان کرد: زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران را گرامی داشته و امید دارم همواره بتوانیم قدردان این افراد باشیم و تا جایی که امکان‌پذیر است خدمات آن‌ها را به هر شکل ممکن جبران کنیم و زمینه خدمت‌رسانی به این قشر روز به روز فراهم‌تر شود.

نطق ورزشی نایب رئیس شورا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به اتفاقات رخ داده پس از بازی سپاهان و پرسپولیس در تهران و اتفاقات قبل از بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اشاره و عنوان کرد: همه این اتفاقات به سوءتدبیر و عدم برنامه‌ریزی صحیح برمی‌گردد که امید دارم حاصل این 2 رخداد تلخ هوشیاری برای دست‌اندرکاران در برنامه‌های آینده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بدیهی است که این وقایع به هیچ وجه قابل دفاع نیست و هیچ‌کس هم نباید در صدد کم‌رنگ کردن نقش خود باشد ولی می‌تواند درس‌آموز باشد، با اطلاع‌رسانی به موقع و فروش بلیط به میزان ظرفیت، نحوه چینش هواداران، برخورد توأم با احترام با آن‌ها و استفاده از امکانات و پتانسیل‌های موجود باید به مقابله با این اتفاقات پرداخت.

نصراصفهانی اضافه کرد: با توجه به تمام غفلت‌ها امید دارم در آینده شاهد اتفاقات ناخوشایند این‌چنینی نباشیم و هواداران دو تیم افتخارآفرین سپاهان و ذوب‌آهن که همواره به اخلاق و مهمان‌نوازی شهره هستند اجازه سوءاستفاده به افراد فرصت‌طلب که همواره دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلود هستند را نمی‌دهند.

ارزاق مورد نیاز مردم به صورت مناسب تهیه و توزیع شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین عنوان کرد: با عنایت به ورود به ماه مبارک رمضان امید داریم با تدابیر مسؤولان، ارزاق مورد نیاز مردم به صورت مناسب تهیه و توزیع شود و خیریه‌های مرتبط هم همچون سال‌های گذشته حداکثر پتانسیل خود را جهت رسیدگی به افراد نیازمند به کار گیرند، شهرداری اصفهان هم نسبت به توزیع بن‌های مرتبط با این ماه در بین کارکنان و کارگران اهتمام ورزد.

وی در پایان نطق میان دستور خود گفت: پیشنهاد می‌کنم شورای نام‌گذاری شهرداری اصفهان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم محلی فاخر و در خور شأن این عزیزان را به نام معلم به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه کند.

تابلوهای راهنمای ایستگاه‌های مترو دارای نقیصه است

اصغر برشان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از شهردار اصفهان خواست که بن رمضان برای مجموعه خدوم شهرداری اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، شرکتی و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: تابلوهای راهنما در مسیرها و معابر منتهی به ایستگاه‌های مترو دارای نقیصه است و بعضاً شهروندان و مسافران را سردرگم می‌کند، لازم است معاونت حمل و نقل و ترافیک ضمن بازبینی مجدد نسبت به نصب تابلوها بر اساس استانداردها و مقررات اقدامات لازم را انجام دهد.

زیر پل‌های هوایی خیابان امام خمینی وضعیت نامطلوبی دارد

وی در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که قبلاً تذکر دادم زیر پل‌های هوایی خیابان امام خمینی(ره) وضعیت نامطلوبی دارد و زیبنده ورودی خیابان اصلی ورودی شهر نیست، علاوه بر این‌که این معبر می‌تواند تسهیل‌کننده عبور و مرور شهری باشد عامل آلوده‌کننده محیط زیست و گرد و غبار است، لازم است هرچه سریع‌تر شهرداران مناطق و معاونت حمل و نقل و ترافیک برای بهبود آن چاره‌اندیشی و اقدامات لازم جهت توسعه حمل و نقل عمومی با عنایت به ترافیک این خیابان انجام شود و محوری برای تردد مینی‌بوس در اختیار شهروندان قرار دهند.

برشان ادامه داد: همان‌طور که مستحضر هستید عامل عمده تصادفات شهری که منجر به جرح و نقص عضو و فوت می‌شود راکبان موتورسوار و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی است، از نیروی انتظامی خواستار اعمال کامل قانون در راستای صیانت از حقوق شهروندی و ایمن کردن عبور و مرور شهری هستم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مطرح کرد: آغاز و عملیاتی شدن حلقه چهارم ترافیکی شهر از ضروری‌ترین و بزرگترین اقدامات عمرانی در راستای بهبود و روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیکی است، ضمن تشکر از شهردار اصفهان و پیشتازی در اجرای این پروژه‌ها از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و اداره راه و شهرسازی و شهرداران شهرهای هم‌جوار خواستار اختصاص بودجه و همکاری در عملیاتی شدن و تکمیل این حلقه ترافیکی و ضروری شهر و استان هستیم.

سامان‌دهی نمازخانه‌های پارک‌های سطح شهر درخواست عمومی مردم

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه تذکراتی داشت و اظهار کرد: در گزارش یک ساله پراکندگی شکایت‌های مردمی واصله به سامانه 137 بخش زیادی از درخواست‌های مردمی مربوط به سامان‌دهی نمازخانه‌های پارک‌های سطح شهر بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اینک که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم شایسته است وضوخانه‌ها و نمازخانه‌های عمومی سطح شهر اصفهان به ویژه پارک‌ها و فضاهای سبز از جهت نظافت و کیفیت وسایل مورد نیاز مردم مورد توجه و نظارت قرار گیرد و بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: ضروری است شهرداری با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متناسب در فاصله زمانی پس از افطار، علاوه بر تقویت روحیه معنوی در شهر به گسترش نشاط و حفظ آداب و سنت‌های این ماه کمک کند، این برنامه‌ها می‌تواند در راستای تقویت گردشگری شبانه شهر اصفهان مؤثر واقع شود.

انتقاد عضو شورای شهر از توهین به زنان در برنامه‌های فرهنگی شهر

روشن خاطرنشان کرد: علی‌رغم تذکرات متعدد و مؤکد به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مبنی بر توهین جنسیتی به زنان و بازتولید کلیشه‌های جنسیتی در رویدادهای برگزارشده توسط این سازمان و دیگر بخش‌های شهرداری اصفهان همچنان شاهد هستیم به سخیف‌ترین حالت ممکن به نام طنز، زنان مورد تمسخر قرار می‌گیرند که به عنوان نمونه اخیر آن می‌توان به ویژه‌برنامه سحرخیزتر از صبح اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: انتظار از شهرداری و به خصوص معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این دوره مقابله با هر گونه بی‌عدالتی و تبعیض جنسیتی و ارتقای هنر نمایش و طنز و نه بازتولید کلیشه‌ها و ارائه نمایش‌هایی سخیف و سطح پایین که وجدان عمومی را مکدر می‌کند، است.

وی در ادامه متذکر شد: برای آخرین بار نسبت به پایان دادن به این‌گونه برنامه‌ها که با توهین به شعور مخاطب همراه است و افزایش نظارت بر محتوای فرهنگی و تفریحی رویدادها در تمامی بخش‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری تذکر می‌دهم، بی‌تردید ادامه وضع موجود در محتوای رویدادها و برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قابل اغماص و چشم‌پوشی نیست.

روشن در پایان عنوان کرد: لازم است سازمان فرهنگی به جای استفاده از چنین گروه‌هایی که ریشخند و تمسخر را جایگزین هنر والای تئاتر کرده‌اند از گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و هنرمندی استفاده کنند؛ در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به شعار شورای شهر مبنی بر حمایت از گروه‌های مختلف مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد رونق تئاتر و ارائه هنر فاخر به مردم همکاری با این گروه‌ها شایسته اقدام است.

انتهای پیام/63088/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول