اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سهمیه کافی برای بیمه هنرمندان وجود دارد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پیگیری بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه در حال انجام است و سهمیه کافی برای تحقق این امر وجود دارد.

سهمیه کافی برای بیمه هنرمندان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، ناصر مقدم‌، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست‌ خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن‌ جلسات این اداره برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: موضوع بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه به صورت جدی در حال پیگیری است و سهمیه کافی نیز برای تحقق این امر وجود دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: در سال ۹۷ تعداد بیمه شدگان به ۶۰ نفر رسید و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر از بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: مجموع بیمه شدگان تاکنون به یک هزار و 200 نفر رسیده که نیمی از این افراد از پوشش بیمه تکمیلی نیز برخوردار هستند؛ در این زمینه هیچ مشکلی برای سایر هنرمندان‌ وجود ندارد مگر اینکه اشخاص، واجد شرایط لازم نباشند.

مقدم عنوان کرد: در سال گذشته حدود 370 نفر مشمول بیمه مشاغل خانگی شده و 965 نفر نیز از طریق سامانه کارا از تسهیلات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند شدند.

مقدم بیان کرد: رویکردهایی در سال ۹۸ در قالب فعالیت های این اداره مبنی بر توجه به گام دوم انقلاب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و رونق تولید وجود دارد.

وی افزود: برنامه ریزی هایی جهت توجه به زیرساخت های فرهنگی از جمله پردیس تئاتر صورت گرفته و تلاش می شود با حمایت های استانداری و اداره برنامه و بودجه اعتبارات لازم در این خصوص تأمین شود و بخشی از این پروژه ها به مرحله افتتاح برسد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: سالهاست که دولت در بخش زیرساخت های فرهنگی ورود نکرده اما حمایت های لازم از ساخت مراکز فرهنگی و سینماها را به عمل آورده است.

مقدم عنوان کرد: یک مجتمع تجاری در مشکین دشت در حال تکمیل است که پنج باب سینما نیز در آن ساخته خواهد شد و بودجه ۹۶۰ میلیون تومانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد جهت تجهیز این سینماها در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم‌ پس از ماه مبارک رمضان افتتاح این‌ مراکز با ظرفیت یک هزار نفری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته انجمن سینمای جوان در فرهنگسرای جوان گنجانده شد و پیگیری های لازم برای اینکه سایر انجمن های استان نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صاحب دفتر شوند در حال انجام است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خبر داد: چهار جشنواره ملی همزمان با تهران در استان البرز برگزار می شود که جزئیات این طرح ها در نشست های مربوطه مطرح خواهد شد.

مقدم اذعان کرد: از ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری نیز جشنواره فرهنگی قرآنی رمضان در فرهنگسرای جوان واقع در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سالن‌های مربوطه اجرا می شود.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ میان اصحاب رسانه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین وی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی صورت گرفت.

انتهای پیام/پ/1104/س/3

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول