اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استقرار دو گروه استهلال ماه رمضان در زنجان

مسؤول ستاد استهلال ماه مبارک رمضان از استقرار دو گروه استهلال ماه رمضان در زنجان خبر داد و گفت: این دو گروه در علوم پایه و ارتفاعات جارچی مستقر شده‌اند.

استقرار دو گروه استهلال ماه رمضان در زنجان

حکمعلی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به این‌که در رؤیت هلال ماه دو نوع رؤیت وجود دارد، اظهار کرد: یکی رؤیت هلال در روز و دیگری رؤیت هلال ماه در موقع شب است.

مسؤول ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در زنجان با بیان اینکه در همین راستا دو گروه از زنجان یکی در علوم پایه و دیگری در جارچی برای رؤیت هلال ماه مستقر شده است، اضافه کرد: نخستین گروه از دیروز و به سرپرستی دکتر زند در علوم پایه مستقر شده و دومین گروه نیز از امروز بعداز ظهر به سرپرستی مهندس اجاقلو در ارتفاعات جارچی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها با حضور کارشناسان علم نجوم که پیش از این در دوره‌های آموزشی رصدگر در مناطق اعلامی حضور پیدا می‌کنند، گفت: هوا صاف است و احتمال رویت ماه وجود دارد، از طرفی اعضای گروه استهلال با امکانات کامل فنی، نسبت به رؤیت ماه رمضان اقدام می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به آماده‌سازی مصلی زنجان برای حضور نمازگزاران در ماه مبارک رمضان بیان کرد: هر سه طبقه مصلی به اضافه محوطه مصلی که بر روی آن سایبان زده شده آماده حضور نمازگزاران در ماه مبارک رمضان است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه زنجان با بیان اینکه سال گذشته 40 تا 60 هزار نفر برای نماز در مصلی حضور پیدا کردند، گفت: برای همین تعداد نمازگزار فضا در مصلی آماده‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر مصلی زنجان در 14 شهر و شهرستان زنجان نیز نماز جمعه اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول