اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی رو به افزایش است

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی رو به افزایش است به طوری که ۴ اقامتگاه در این شهرستان مجوز فعالیت دارند که ۲ اقامتگاه فعال و ۲ اقامتگاه دیگر نیمه فعال هستند و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی ۷ اقامتگاه دیگر در حال انجام است.

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی رو به افزایش است

عبدالحمید خدایاری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال با افزایش آگاهی مردم و جذب مشارکتهای آنها، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی رو به افزایش است به طوری که ۴ اقامتگاه در شهرستان ایرانشهر مجوز فعالیت دارند که ۲ اقامتگاه فعال و ۲ اقامتگاه دیگر نیمه فعال هستند و پیگیری های لازم برای راه‌اندازی ۷ اقامتگاه دیگر در حال انجام است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: در حوزه صنایع دستی دوره های آموزشی از ۲۰ فروردین ماه در سطح شهرستان ایرانشهر آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه ادامه داد.

این مسئول ادامه داد: این کلاسها با آموزش ۵ رشته صنایع دستی در مرکز این شهرستان، ۲ رشته در بمپور و ۲ رشته در دامن برگزار می‌شود و در پایان دوره ها گواهینامه مهارت به شرکت کنندگان اعطا میشود.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ کارگاه ثابت و ۲ کارگاه سیار در این شهرستان فعال هستند، گفت: در این حوزه تعداد کارگاه های صنایع دستی رو به افزایش است که بیشتر در رشته های سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیربافی فعالیت میکنند و لازم است ساماندهی شوند که در صورت ثبت و ساماندهی میتوانند از تسهیلات نیز بهره ببرند.

خدایاری بیان کرد: تعداد ۱۰۰ صنعتگر بیمه شده در این شهرستان هستند که بیشتر در زمینه سوزن دوزی و سکه دوزی فعالیت میکنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز مرمت بیت رهبری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال و خانه ملاایوب افرازه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول