اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید «بردی محمداف» بر تقویت زیرساخت‌های گمرکی و ترانزیتی ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان در نشست شورای امنیت این کشور از لزوم نقش‌آفرینی بیشتر ترکمنستان در سیستم‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی در قاره آسیا خبر داد.

تأکید «بردی محمداف» بر تقویت زیرساخت‌های گمرکی و ترانزیتی ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشست شورای امنیت از لزوم نقش‌آفرینی بیشتر ترکمنستان در سیستم‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی در قاره آسیا خبر داد.

در ابتدای این جلسه «اتادوردی عثمان‌اف» رئیس سرویس گمرکی ترکمنستان گزارشی از فعالیت این نهاد دولتی و تقویت شدن امنیت در مرزها خبر داده اطلاعاتی درباره مجهز کردن پست‌های مرزی کشور ارائه کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به این گزارش اظهار داشت: امروز ترکمنستان نقش کلیدی در سیستم‌های حمل و نقلی و ترانزیتی در قاره آسیا دارد که این عامل مسئولیت گمرک کشور را افزایش می‌دهد و باید توجه بیشتری به جابه جایی کالا و وسائل شود.

وی ادامه داد: خدمات گمرک همراه با تقویت تدابیر امنیتی باید تمام قوانین و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند.

حوزه حمل‌ونقل و استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود در این بخش از توجه خاص رئیس جمهور ترکمنستان با هدف توسعه اقتصادی ملی برخوردار است و بردی محمداف در قالب کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار حمل و نقل که در شهر «عشق آباد» در نوامبر سال 2016 برگزار شد بر توسعه دیپلماسی حمل‌ونقلی تأکید کرد.

همچنین در ماه می سال 2018 در شهر «ترکمنباشی» همایش بین‌المللی با موضوع «جاده ابریشم- فرصت‌های جدید توسعه» برگزار شد و در آن نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه حمل‌ونقل حضور داشتند.

علاوه بر این در نوامبر سال گذشته در منطقه گردشگری «آوازه» کنفرانسی برگزار شد که حضار مسائل ساخت مسیر حمل‌ونقلی منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند و در آن نمایندگان آذربایجان، ازبکستان، ترکیه، افغانستان و گرجستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول