اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه‌اندازی سامانه ثبت اهدای عضو/ رکورد اهدای عضو در فروردین امسال شکسته شد

رئیس مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه ثبت اهدای عضو خبر داد و گفت: رکورد اهدای عضو در فروردین ماه امسال شکسته شد.

راه‌اندازی سامانه ثبت اهدای عضو/ رکورد اهدای عضو در فروردین امسال شکسته شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ساناز دهقان رئیس مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای وزارت بهداشت در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز ملی اهدای عضو، اظهار کرد: در سال گذشته، ۹۲۳ مورد اهدای عضو از سوی افراد مرگ مغزی داشتیم که ایران را به رتبه ۳۹ در اهدای عضو رساند؛ نکته قابل توجه این است که در سال ۲۰۱۷ ما در رتبه ۳۷ قرار داشتیم.

دهقان با بیان این نکته که در سال ۹۷ به دلیل برخی مشکلات، فعالیت‌ها در این رمینه از ابتدای سال صورت نمی‌گرفت، گفت: فعالیت‌های جدی ما در سال گذشته از مرداد ماه صورت گرفت به طوری‌که با همکار‌ی‌هایی که با اورژانس هوایی داشتیم امسال توانستیم یک قلب را ظرف مدت ۵۶ دقیقه از رشت به تهران برسانیم که این پیشرفت بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه فروردین ماه ۹۸ نسبت به سالیان گذشته بیشترین آمار اهدای عضو را داشتیم، افزود: امسال سامانه رجیستری اهدای عضو راه‌اندازی شده است و در نیمه دوم سال سامانه رجیستری پیوند قلب و کبد کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول