اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صدها آواره سوری موفق به خروج از اردوگاه «الرکبان» شدند

صدها تن از اهالی اردوگاه «الرکبان» پس از سال‌ها زندگی در شرایط دشوار، موفق شدند خود را به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه برسانند.

صدها آواره سوری موفق به خروج از اردوگاه «الرکبان» شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها تن از اهالی اردوگاه «الرکبان» در جنوب شرق سوریه پس از پنج سال توانستند خود را از این اردوگاه رهانیده و وارد مناطق تحت نفوذ دولت سوریه شوند.

اردوگاه الرکبان در شمال شرق اردن و در یک منطقه بیابانی نزدیک به سوریه قرار دارد که در سال 2014 از سوی سازمان ملل ایجاد شد و 50 هزار آواره سوری را در خود جای داده است. نزدیکی این اردوگاه به پایگاه آمریکایی «التنف» بر حساسیت اوضاع افزوده و همچنین شرایط بسیار سختی را برای ساکنان آن به وجود آورده است.

 


موقعیت اردوگاه «الرکبان» در نزدیکی پایگاه آمریکایی »التنف»

 

به گفته دولت‌های سوریه و روسیه، گروههای مسلح حاضر در این اردوگاه که تحت فرمان آمریکا هستند، مانع از خروج اهالی شده و در طول سال‌های گذشته شرایط بسیار بدی را به آن‌ها تحمیل کرده‌اند. دمشق و مسکو همچنین بارها نسبت به ممانعت آمریکا از ورود کارشناسان بین‌المللی به این اردوگاه اعتراض کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پس از ورود اتوبوس‌های حامل این افراد به منطقه «جلیغم» در استان حمص، به میان آن‌ها رفته است. یکی از آن‌ها به سانا گفت که اهالی الرکبان در پنج سال گذشته تحت انواع تحقیرها و آزارها بودند و از اینکه توانسته وارد مناطق تحت تسلط ارتش شود، احساس خوبی دارد.

 

 

دولت‌های سوریه و روسیه روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند که بخش بزرگی از کمک انسان‌دوستانه برای ساکنان اردوگاه الرکبان به دست شبه‌نظامیان می‌افتد و از آمریکا خواستند تا دسترسی به این اردوگاه را برای نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه و دمشق تضمین کند. در این بیانیه همچنین آمده بود که روند خروج ساکنان این اردوگاه بسیار کند است و «ایالات متحده برای نگه داشتن ساکنان الرکبان به عنوان سپر انسانی با هدف حفظ اشغال التنف» تلاش می‌کند.


نمایی از اردوگاه «الرکبان»


نمایی از اردوگاه «الرکبان»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول