اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر: فرهنگ اسلامی با سند 2030 تفاوت و مخالفت‌های بسیاری دارد

امام جمعه موقت بوشهر بر عمل انقلابی در ترویج فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سبک زندگی تاکید کرد و گفت: فرهنگ اسلامی با سند 2030 تفاوت و مخالفت‌های بسیاری دارد و سند 2030 زمینه‌ساز تربیت سرباز برای ترویج فرهنگ غربی است.

امام جمعه موقت بوشهر:  فرهنگ اسلامی با سند 2030 تفاوت و مخالفت‌های بسیاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر به مساله سند 2030 و اهداف جهان غرب برای تصویب آن اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت موفقیت جهان غرب در تصویب سند 2030 ضربه بزرگی به پیکره انقلاب اسلامی و دین وارد می شود و این کار می‌تواند زمنیه را برای تربیت افراد مورد نظر غرب و ترویج فرهنگ غربی فراهم کند و سند 2030 زمینه‌ساز تربیت سرباز برای ترویج فرهنگ غربی است.

امام جمعه موقت بوشهر بر عمل انقلابی در ترویج فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سبک زندگی تاکید کرد و ابراز داشت: فرهنگ اسلامی با سند 2030 تفاوت و مخالفت‌های بسیاری دارد. 

وی در ادامه سخنان به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان زمینه رشد، سعادت و کمال انسان فراهم را می کند لذا خداوند متعال ماه رمضان را برای مسلمانان واجب کرده است.

دشتی با بیان اینکه روزه داری سبب تکامل و رشد انسان می شود گفت: اسلام چیزی برای ضرر و زیان انسان واجب نکرده است و منافع روزه‌داری زمینه رشد و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر خواستار بررسی الگوهای تربیتی برای رشد انسان در دین مبین اسلام شد و با تاکید بر فعال شدن شوراهای مساجد و روحانیت جهت فراهم کردن فضای مناسب در ماه  مبارک رمضان اظهار داشت: از سفارشات اکید دین اسلام این است که به فقرا و نیازمندان و مستضعفان در ماه مبارک رمان توجه ویژه‌ای شود.

دشتی در ادامه سخنان خود روز جهانی صلیب سرخ و هفته جمعیت هلال احمر را گرامیداشت و با تقدیر از تلاش های این مجموعه به ویژه در سیل اخیر در چند استان کشور گفت:  تلاش‌های هلال احمر در سیل اخیر همان چیزی است که نظام و انقلاب ایران اسلامی تحت عنوان مهرورزی و خدمت به محرومان به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با تقدیر در تلاش های نیروهای مسلح و نیز هلال احمر در کمک رسانی به سیل زدگان گفت: این انگیزه خدمت و یاری رسانی به همنوعان در هیچ جای جهان مانند ندارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه بر توجه به سبک زندگی اسلامی و ترویج این فرهنگ در جوامع مختلف تاکید کرد و ابراز داشت: فرهنگ ما نشعت گرفته از دین اسلام و مبانی اعتقادی است که سبک زندگی اسلامی در این فرهنگ مورد توجه و تاکید است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول