اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

توضیحاتی درباره هزینه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و زمان رویداد بعدی + فیلم

قائم مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آتی که با ماه مبارک رمضان همزمان می‌شود، ۳ گزینه را مطرح کرد.

توضیحاتی درباره هزینه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و زمان رویداد بعدی + فیلم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست خبری قادر آشنا قام مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

آشنا در این نشست ضمن بیان اینکه طبیعی است کار با این حجم گسترده نقاط ضعف و قوتی خواهد داشت، گفت: باید نقاط ضعف احصا شود و به نقاط قوت سال آتی بیفزاییم.

وی با بیان اینکه هر نمایشگاه باید به نسبت قبل بهتر باشد، به همدلی نهادها و سازمان‌ها در برگزاری دوره سی و دوم که رو به اتمام است اشاره کرد و گفت:‌ در بخش داخلی ۱۶۰ برنامه از سوی کمیته علمی فرهنگی تاکنون برگزار شده است، از تجلیل نویسندگان تا رونمایی و برگزاری یادبودها. در بخش بین‌الملل نیز علاوه بر برنامه‌هایی که با مهمانی ویژه یعنی چین داشتیم، قرارهای خوبی با عراق و یونان گذاشته شد تا ضمن مبادله غرفه رایگان حضور در نمایشگاه‌های دو کشور صورت گیرد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب به مذاکره با نمایندگان نمایشگاه فرانکفورت برای کوتاه کردن فرآیند ارائه ویزا جهت حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه کشور آلمان اشاره کرد و گفت: با معاون نمایشگاه فرانکفورت مذاکراتی داشتیم تا مشکلات در تخصیص ویزا را تسهیل کنند.

آشنا به چند نکته جدی که در دیدار وزیر ارشاد با رهبر انقلاب مطرح شد، اشاره کرد و گفت: نکته اول که آقای صالحی در محضر رهبر انقلاب به آن تاکید کرد، توجه به کشورهای همسایه و شرکت ما در نمایشگاه‌های آنها و بالعکس بود. قطعا ما این مسئله را دنبال خواهیم کرد چرا که فرهنگ و هویت مشترکی با کشورهای همسایه داریم. نکته دوم که آقای صالحی مطرح کرد بحث سیاست خارجه و محور قرار دادن کشورهای مقاومت و فعالیت در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت بود، چرا که در این دوره برخی از کشورهایی که در محور مقاومت هستند، نتوانستند در نمایشگاه تهران حضور یابند.اما ما باید تلاش کنیم ضمن حضور این کشورها در تهران توانمندی‌های نشر ایران را در حوزه مقاومت معرفی کنیم. اما نکته محوری سوم، موضوعاتی حول محور گام دوم انقلاب بود که پرداختن به دستاوردهای انقلاب و گام دوم در این بخش با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد: در نمایشگاه این دوره، ۱۲۰ رایت خرید و فروش شد که ۱۰۰ رایت توسط کشور چین و ۲۰ رایت از سوی دیگر کشورها خریداری شده است.

آشنا در ادامه سخنان خود، به لحاظ مبلغی این دوره از نمایشگاه را نسبت به دوره گذشته با ۳۷ درصد افزایش همراه دانست و گفت:‌ ما در بخش تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته  ۶ درصد افزایش تراکنش داشتیم که به نسبت گرانی کاغذ و کتاب، آمار خوبی را شاهد بوده‌ایم اما آنچه از سوی بانک عامل نمایشگاه منهای خریدهای نقدی اعلام شده، ۹۹ میلیارد تومان فروش تا روز گذشته بوده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب در ادامه گفت:‌ جلسه‌ای با وزیر ارشاد و سایر معاونین نمایشگاه داشتیم و قرار است از اواسط ماه رمضان، کار نمایشگاه سی و سوم کلید زده شود. ما برای زمان برگزاری نمایشگاه دوره آتی سه گزینه پیش رو داریم: اول اینکه قبل از ماه مبارک آن را برگزار کنیم، دوم اینکه بعد از ماه رمضان نمایشگاه را برگزار کنیم و سوم اینکه زمان دیگری را در نظر بگیریم. بنابراین در حال برنامه‌ریزی هستیم.

آشنا در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه هزینه حضور میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران چه میزان بوده، گفت:‌ ما هیچ هزینه‌ای بابت حضور هیأت چینی در نمایشگاه کتاب نکردیم.

وی در پاسخ به سؤال دوم فارس مبنی بر اینکه چرا هیأت چینی تنها چند روز در تهران حضور داشت، گفت: طبق قانونی که در کشور چین وجود دارد، مسئولان تصمیم‌گیرنده چین تنها ۵ روز می‌توانند خارج از کشورشان باشند، از این رو پس از ۵ روز ایران را ترک کردند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب افزود: درآمدی که تاکنون نمایشگاه داشته، ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد وصولی است.

آشنا در پایان درباره خرید کتاب هم اعلام کرد: ما در این دوره خرید کتاب از ناشران خواهیم داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول